اجرای قطار شهری در خیابان امام اردبیل

شهردار اردبیل از اجرای پروژه قطار شهری خیابان امام (ره) اردبیل به دنبال انتشار فراخوان مطالعه خبر داد.

صدیف بدری در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات سازمان اتوبوسرانی اردبیل اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اجرای این پروژه آغاز شده و با سازمان‌های مختلف تابعه شهرداری وارد شور شدیم.

وی اهمیت زیاد سازمان اتوبوسرانی به سبب ارایه بیشترین حجم خدمات به شهروندان نسبت به سایر سازمان‌های تابعه شهرداری را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به حوزه گسترده خدمات‌رسانی سازمان اتوبوسرانی در سطح محلات شهر که حتی شهرها و روستاهای نزدیک به اردبیل را نیز شامل می‌شود، خدمات این سازمان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بدری خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی خدمات سازمان اتوبوسرانی شهرداری اردبیل از نظر کمیت شرایط نسبتاً قابل قبولی دارد و در کیفیت خدمات نیز هر چند در حد توان تلاش انجام گرفته است، اما می‌توانیم خدماتی با کیفیت بیشتر و به روزتر به شهروندان ارایه دهیم.

این مسئول اضافه کرد: در این زمینه یک سری برنامه‌ریزی‌هایی انجام یافته از جمله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی که هم در سال ۹۰ و هم در سال ۹۱ اقدامات خوبی انجام گرفت و سازمان اتوبوسرانی شهرداری اردبیل باید ادامه روند نوسازی ناوگان را در سال ۹۲ نیز با جدیت از سازمان شهرداری‌ها پیگیری کند تا اگر به افزایش تعداد اتوبوس‌ها یا اخذ سهمیه برای نوسازی اتوبوس‌های موجود بخش خصوصی و اتوبوس‌های سازمان نیاز باشد، سریعاً اقدام شود.

وی با تأکید بر ضرورت اتمام هر چه سریع‌تر تکلیف قرارداد بلیط الکترونیکی اتوبوس‌های درون‌شهری اردبیل، اظهار کرد: طبق قراردادی که با پیمانکار این طرح داریم سیستم بلیط الکترونیک حداکثر تا سه ماه آینده باید در اتوبوس‌های اردبیل نصب و راه‌اندازی شود تا با تأمین زمینه آسایش شهروندان و رانندگان زحمتکش سازمان اتوبوسرانی بتوانیم دغدغه پول خرد را نیز برای همیشه رفع کنیم.

شهردار اردبیل همچنین در این خصوص ادامه داد: ورودی دستگاه‌های شهر بازی شورابیل را نیز می‌توانیم به سیستم بلیط الکترونیک مجهز کنیم تا شهروندان با استفاده از کارت‌های الکترونیکی خود موسوم به کارت شهروندی از خدمات ارایه شده در این اماکن نیز بهره‌مند شوند. بدری ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس با ساخت و نصب مدرن‌ترین و شیک‌ترین سایبان‌های جدید را از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری اردبیل برشمرد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای نصب سیستم اعلام زمان حرکت و توقف اتوبوس‌ها در اکثر ایستگاه‌های اتوبوس موجود در سطح شهر را ضروری خواند و یادآور شد: باید طبق همین سیستم برنامه‌ریزی زمان حرکت اتوبوس‌ها نیز تعریف شده باشد تا شهروندان بتوانند از مزایای این سیستم نیز بهره‌مند شوند.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای احداث خط تراموا و راه‌اندازی قطار شهری در مسیر خیابان امام (ره) اردبیل در حدفاصل میدان بسیج تا میدان آزادگان نیز به زودی از طریق روزنامه‌های سراسری فراخوان می‌دهیم تا شرکت‌های ذیصلاح و بخش خصوصی که مایل به سرمایه‌گذاری در این طرح هستند، انتخاب شده و شروع به کار کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0