هفت راهکارایمن سازی نمای ساختمانها

طوفان عصردوشنبه که خسارات بسیاری را به دنبال داشت،متاسفانه جان چند تن از شهروندان را گرفت.اما نکته تاسف باراین است که علت مرگ دونفرازاین جان باختگان،به دلیل جداشدن نمای سنگ ازساختمانها بوده است.این اتفاق پیشترنیز دراردبیهشت ماه سال جاری نیزرخ داد وبراثروزش باد شدید که به جداشدن نمای سنگ ساختمانها منجرشد متاسفانه دونفرازرهگذران کشته شدند.

باتوجه به این امرموضوع ایمن سازی نمای ساختمانها به یکی از دغدغه ها وچالشهای صنعت ساختمان تبدیل شده است.خبرنگار اقتصادی صما درباره ایمن سازی نمای ساختمانها اقدام به نظرسنجی از فعالان این صنف کرده است که نتایج آن حاکی ازآن است که رعایت کردن هفت مورد زیرمی تواند به ایمن سازی نمای ساختمانها منجرشود.

جزئیات این موارد به شرح ذیل است:

۱-  باتوجه به اینکه سازمان فنی وحرفه ای به درستی به سنگ کاران واستادکاران آموزش نمی دهد،بنابراین لازم که درروند آموزش این سازمان به کارگران ساختمانی مرتبط با سنگ تجدید نظرشود. به طوری که سنگ کاران دارای پروانه مهارت درساختمانها به کارگرفته شود.

۲- وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی همچنان که برحسب وظیفه ازکارگاه های تولیدی مختلف به منظورکسب اطمینان ازرعایت ایمنی سرمی زند،می بایست همین رویه را درباره کارگاه های ساختمانی نیزاجرایی کندتا ازبابت رعایت ایمنی درپروژه های ساختمانی مطمین شود.

۳- مهندسان می بایست درنقشه هایی که ارائه می دهند جزئیات نصب سنگ برروی دیوار را ترسیم کنند،این درحالی است که بنا به گفته کارشناسان درحال حاضربسیاری ازمهندسان رعایت این موضوع را غیرضروری می دانند وهمین امر باعث می شود که سنگ کاران به صورت سنتی،اقدام به نصب سنگ کنند.

۴- فرآیند اجرای کارسنگ کارمی بایست توسط مهندس ناظرچک شود تا مشخص شود سنگ کارپروژه دارای پروانه مهارت باشد.

۵- مهندس ناظرباید انطباق چگونگی نصب سنگ با نقشه را رصد کند.

۶- سازمان نظام مهندسی ساختمان می بایست برمهندس ناظرنظارت کند .

۷- شهرداری پیش از صدورمجوزپایان کار باید درستی نصب سنگ نمای ساختمان را بررسی کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0