دوچرخه‌سواری؛ موتور اقتصاد و سلامت است

دوچرخه سواری بر اساس تحقیق وزارت بهداشت و اتاق بازرگانی اتریش، موتور سلامت و اقتصاد است.

روزنامه اتریشی استاندارد گزارش داد، ثابت شده که دوچرخه سواری از نظر اقتصادی تاثیرات مثبتی دارد. دوچرخه‌سواری بدون صرف انرژی فسیلی انجام می‌گیرد و موجب انتشار دی‌اکسید کربن یا گازهای گلخانه‌ای نمی‌شود و عملا بی‌سر و صداست.

علاوه بر این دوچرخه‌سواری ورزشی سالم است. کسی که به طور مرتب رکاب بزند، احتمال مبتلا شدن به بیماری قلبی، دیابت، فشار خون و سرطان را در خود کاهش داده و کم‌تر به انواع و اقسام افسردگی دچار می‌شود.بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، ضریب مرگ در دوچرخه‌سواران گروه سنی ۲۰ تا ۶۰ سال، ۲۸ درصد کمتر است.

چنانچه مطابق برنامه‌ریزی وزارت سلامت اتریش، تعداد دوچرخه‌سواران این کشور دو برابر شده و به ۱۰ درصد جمعیت اتریش برسد، امکان صرفه‌جویی سالانه ۸۱۰ میلیون یورو فراهم خواهد آمد.

پتانسیل دوچرخه‌سواری در اتریش با زمان متوسط طی مسیر با خودرو مشخص شده است: ۲۵ درصد خودروسواران کمتر از دو کیلومتر رانندگی می‌کنند – این مسافتی است که با دوچرخه می‌توان در ۸ دقیقه طی کرد – و ۵۰ درصد خودروسواران کمتر از ۵ کیلومتر در روز رانندگی می‌کنند که با ۲۰ دقیقه رکاب زدن می‌توان این مسیر را طی کرد.

برای مسیرهای کوتاه استفاده از دوچرخه نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه برای سلامت و اقتصاد فردی نیز مفید است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0