شهرسازی موجب آرامش شهری

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: توجه به اصول منطقی و علمی در معماری و ساخت و سازها به زیبایی شهرها و تامین آرامش مردم کمک می کند.

عبدالعلی آل بویه در اولین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان که در تالار مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهارداشت: دانش، معرفت و تمامی آنچه که پیرامون انسان قرار دارد و می تواند نیازهای او را در همه زمینه ها برطرف کند. وی افزود: دانش فلسفه در راستای پاسخگویی به نیاز علت وجودی و چرایی انسان شکل گرفته است

خداوند نعمت های فراوانی در اختیار انسانها قرار داده که می توان با معرفت شناسی و استفاده از علم و دانش نحوه استفاده از آنها را برای زندگی بهتر کشف کرد و در امور مختلف بکار برد. وی بیان کرد: دانش معماری و شهرسازی نیز نظیر دیگر علوم و دانش ها، برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای انسان فراهم شده است و محور تمام علوم انسان است.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه مهمترین عامل تغییر در سبک معماری و شهرسازی را تغییر نگرش جامعه به بحث معماری بیان کرد. حسن ذوالفقارزاده یادآورشد: توان اقتصادی و نوع فرهنگ جامعه عمده ترین دلایل تحولات شکل گرفته در معماری و شهرسازی است.

وی، ورود الگوهای جدید تلفیق یافته با معماری های غربی و بستر سازیهای نادرست و بدون هدف در ارائه سبک های معماری را دلیل اصلی فاصله گرفتن از معماری سبک ایرانی اسلامی دانست.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، تحولات شکل گرفته در معماری را وابسته به فرهنگ و دیدگاه جامعه و همچنین توان اقتصادی مردم در ساخت بنا دانست و افزود: رسیدن به جایگاه مطلوب معماری ایرانی اسلامی ، نیازمند عزم و اراده جدی در بحث معماری و شهر سازی است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0