هگمتانه، شهرسازی جهان را تغییر داده

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: جاذبه های شهری تپه هگمتانه همدان، تئوری شهرسازی را در جهان تغییر داده است.

پیروز حناچی در همایش یک روزه الگو های نوین در سیاست های توسعه شهری در دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار داشت: تپه هگمتانه ایده ها و رویکرد طراحی شهری پیش از اجرا را به نمایش گذاشته و می توان از این ظرفیت در بالا بردن توسعه شهری استفاده کرد. وی گفت: این اثر تاریخی می تواند به عنوان موتور محرک توسعه شهری نه تنها استان همدان بلکه شمال غربی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

حناچی تاکید کرد: کنترل فقر، افزایش رفاه عمومی و امنیت از اصلی ترین اهداف راهبردی توسعه شهری است که تصویری درست از برنامه آینده شهر را به نمایش می گذارد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از محوری ترین عوامل توسعه شهری مطرح است که در سند چشم انداز توسعه توجه بسیاری به آن شده و باید با حمایت جدی دولت و مدیریت شهری و با استفاده از امکانات و منابع در راستای ارتقای این صنعت در کشور اقدام شود.

حناچی تصریح کرد: ایجاد تحولی عظیم در بخش صنعت سفال همدان و دیگر صنایع موجود در کشور نه تنها موجب جذب گردشگر، ایجاد درآمد و اشتغالزایی می شود بلکه در توسعه شهری نیز بسیار موثر خواهد بود. وی همچنین نیروی انسانی متخصص در بدنه مدیریت شهری را عاملی مهم در توسعه شهری خواند و اضافه کرد: نیروی انسانی متخصص می تواند محرک توسعه شهری باشد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: توسعه شهری باید متوازن با درآمد ها و منابع مالی و اقتصادی شهرداری ها باشد و تصویری درست از طرح های شهری را برای آیندگان ترسیم کند.

ایسنا

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0