برنامه‌های درسی معماری و شهرسازی

رئیس کارگروه معماری و شهرسازی به برخی جزئیات بازنگری این سرفصل در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی اشاره کرد.

عبدالحمید نقره کار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیتهای کارگروه معماری و شهرسازی در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به برخی موارد اشاره کرد و گفت:​ کارگروه معماری و شهرسازی یکی از آخرین کارگروههای شورای تحول بود که در سال ۹۰ تشکیل شد و هم اکنون دارای چهار زیرکارگروه معماری، شهرسازی، مرمت و معماری منظر است و سرفصلهای دروسی که توسط دانشگاهها تدوین شده اند در این زیرکارگروهها مورد بررسی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی روی حدود ۳۰ درس مختلف اصلاحات اولیه انجام شد، اظهار داشت: در کمیته های تخصصی اعضای هیأت علمی مرتبط با دروس، از بین سرفصلهای مختلف سعی می کردند بهترین و مثبت ترین نکات را در نظر گرفته و جمع بندی می کنند. در مرحله بعد با توجه به راهبردهای شورای تحول، اصلاحات لارم صورت می گیرد. این اصلاحات سپس در کارگروه اصلی معماری و شهرسازی بررسی و بعد تصویب می شوند.

به گفته این استاد دانشگاه علم و صنعت، مصوبه این بازنگریها لازم است به تایید شورای تحول و ارتقاء برسد، پس از طی این مرحله به وزارت علوم ارسال می شود تا در سایت وزارتخانه مورد استفاده دانشگاهها قرار گیرد.

نقره کار وقادرباره اقدامات وزارت علوم در این باره، گفت: گاهی ات وزارت علوم علاقمند است اصلاحات سرعت بیشتری داشته باشد بنابراین تعدادی از این سرفصلها در شورای برنامه ریزی درسی وزارت علوم مورد بررسی و سپس تصویب قرار می گیرد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: بنابراین در دو محور کار صورت می گرفت؛ بخشی از این سرفصلها در شورای تحول نهایی و بخشی دیگر از سرفصلها هم بنا به ضرورت بیشتر در وزارت علوم بررسی می شود.

رئیس کارگروه معماری و شهرسازی از بازنگری دروس تمام مقاطع خبر داد و افزود: اصلاحات بیشتر روی دروس مقاطع ارشد و دکتری در حال انجام است اما روی اصلاح دروس کارشناسی اختلاف نظرهایی میان استادان وجود دارد.

نقره کار از ۲۵ تا ۲۶ ساله بودن عمر سرفصلهای معماری و شهرسازی خبر داد و گفت: بسیاری از برنامه های درسی معماری و شهرسازی ترجمه برنامه های درسی کشورهای خارجی بود و تاکنون هیچ بازنگری جدی صورت نگرفته بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0