تهیه شدن طرح توسعه فرودگاه شیراز

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: طرح توسعه فرودگاه شیراز در قالب دو سالن اصلی پروازهای داخلی و خارجی توسط یک شرکت فرانسوی تهیه شده و به شکل یک بسته سرمایه‌گذاری در طرح‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که باید با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود.

هوشنگ عشایری اضافه کرد: برآورد مالی این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان است که در قالب دو فاز ۶۰ و ۴۰ میلیاردی پیش‌بینی شده و در بین بسته‌های سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی عرضه شده است.

عشایری با اظهار بی‌اطلاعی از ورود شهرداری شیراز به سرمایه‌گذاری در فرودگاه این شهر، با تصریح اینکه اجرای پروژه آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۲۰ کیلومتر از سمت شیراز آغاز شده است، گفت: منابع مالی این پروژه از محل اوراق مشارکت به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان، تامین و در قالب ۷ قطعه تعریف شده است که پیشرفت قطعات مختلف بین ۶ تا ۲۳ درصد است.

او با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه یاد شده حدود ۱۷ درصد است، خاطرنشان کرد: اگر با مشکل کمبود منابع مالی روبرو نشویم این پروژه طی سال‌های ۹۵ یا ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید، البته به‌دنبال اجرای کنار گذر شرقی اصفهان هستیم که اگر بتوانیم آن را اجرا کنیم،‌ فاصله شیراز – تهران را حدود ۳ ساعت کوتاه‌تر خواهیم کرد.

عشایری با بیان اینکه طول بزرگراه و آزادراه‌های فارس تا پایان برنامه پنجم توسعه که سال ۹۴ است به هزار و ۸۰۰کیلومتر خواهد رسید، گفت: طی دو سال گذشته درحالی که با کمبود منابع مالی و بودجه مواجه بودیم، ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه در فارس ساخته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه در طول دو سال گذشته ۷۵ هزار تن قیر یارانه‌ای گرفته‌ایم، اظهار کرد: در این خصوص رتبه اول کشور را دارا هستیم. همچنین در این دو سال توانسته‌ایم از محل فروش سهام شرکت‌ها و کارخانجات دولتی که عمدتا از ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان بوده است، مقدار ۸۵ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس همچنین در خصوص طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) گفت: این طرح در ۳ فاز و در ۵۷ هکتار تعریف شده و برآودهای اولیه برای ساخت و تحقق این پروژه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان است. عشایری با بیان اینکه قرار بود امسال ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شود، ابراز امیدواری کرد که ۱۰۰ میلیارد آن محقق شود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس همچنین گفت: احداث ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در طرح مسکن مهر برای استان فارس تعریف شده بود که تاکنون ۶۰ درصد آن به مردم تحویل داده شده است. عشایری با تصریح اینکه ۴۰ درصد باقی مانده واحدهای مسکن مهر استان فارس تا پایان امسال به مالکان تحویل می‌شود، گفت: ۵۰ هزار واحد از این طرح باقی‌مانده است که ۳۰ هزار واحد آن خودمالکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: به استناد سرشماری سال ۹۰، کلان‌شهر شیراز نیازمند احداث ۴۷ هزار واحد مسکونی برای تراز کردن عرضه و تقاضا در این بخش است، حال آنکه در این شهر تاکنون ۳۰ هزار واحد مسکن مهر احداث شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0