طرح تفصیلی نهاوند نیازمند بازنگری

نایب رئیس شورای شهر نهاوند با بیان اینکه طرح تفصیلی و جامع نهاوند به عنوان سند توسعه و نقشه راه شهرداری و برای توسعه شهر تهیه شده است، گفت: این سند به دلایل نقص موجود در جامع نگری، نیازمند بازنگری است.

محمد صامد جهانیان گفت: برای رسیدن به یک شهر توسعه یافته باید طرحهای توسعه به صورت همه جانبه در ابعاد فرهنگی، تفریحی و ورزشی طراحی و تدوین شود که طرحهای جامع و تفصیلی می تواند این هدف عمده را برآورده سازد.

جهانیان داشتن برنامه و نقشه راه را از عوامل مهم و تاثیر گذار بر روند توسعه شهر ذکر کرد و گفت: یکی از دلایل توسعه شهری علاوه بر رفع محدودیت های اعتباری و توزیع مناسب اعتبارات، برنامه ریزی هدفمند است که این برنامه در قالب تهیه سند چشم انداز و سند توسعه تعریف می شود.

وی ادامه داد: شهر نهاوند مشکلات عدیده ای دارد که برای توسعه آن و رفع تنگناهای موجود، برنامه ای جامع نیاز است اما متاسفانه سند توسعه نهاوند آنگونه تنظیم نشده که معضلات شهری را کاهش دهد. نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر نهاوند اظهار داشت: مهمترین عیبی که در سند توسعه جامع شهر نهاوند دیده می شود، کاهش دادن محدوده شهر، کاربریها و ضوابط تراکم است که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

محمد صامد جهانیان بیان داشت: درسند توسعه شهری ،جامع نگری لازم در خصوص سرانه های شهری مانند سرانه های فرهنگی، ورزشی ،تفریحی به عمل نیامده و در برخی موارد جانمایی اماکن فرهنگی در آن لحاظ نشده است.

جهانیان با اشاره به این موضوع که نقش مهم و حیاتی شورای شهر در جهت دادن به فعالیت های شهرداری و همسو کردن آن با عمران و آبادانی شهر و اجرایی کردن انتظارات مردم انکار ناپذیر است، افزود: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر، سوگند یاد کرده‌ایم که از حق و حقوق شهروندان دفاع کنیم و اگر در این خصوص، کم‌توجهی کنیم در قبال سوگندی که یاد کرده‌ایم، مسئول هستیم.

وی عنوان کرد: با تصویب بودجه ۲۵ میلیارد تومانی شهرداری نهاوند در سال آینده افق و چشم انداز توسعه شهری نهاوند ترسیم می شود چراکه نگاه شورای شهر به بودجه سال آینده شهرداری نهاوند یک نگاه تخصصی برای تحقق آن بوده است. نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر نهاوند گفت: بیشترین منبع درآمد و تحقق بودجه شهرداری منابع پایدار است که عوارض نوسازی، کسب و پیشه و پسماند نیز از محل درآمدهای پایدار محسوب می شود.

جهانیان در مورد موانع ۱۰ ساله عدم بهره برداری از ترمینال جدید شهر نهاوند گفت: متاسفانه از روز اول جا نمایی مکان احداث ترمینال اشتباه بوده است اما در حال حاضر برای افتتاح این پروژه باید اول راه های ورودی و خروجی ترمینال تغییر کند.

جهانیان وجود بافت فرسوده و قدیمی، خیابانهای کم عرض و قدیمی، ترافیک، سد معبر و عدم اجرای پروژه های مهم شهری را از مهمترین مشکلات شهر نهاوند بیان کرد و گفت: برای حل این مشکلات نیاز به برنامه و اجرای صحیح آن است که شورای شهر نهاوند این مراحل را انجام داده است.

وی گفت: نظام شورایی یک نظام قوی و موثر برای مدیریت کارهای شهری و مدیریت برنامه های شهری است که مهمترین اولویت آن برنامه ریزی و داشتن اطلاعات درست از آسیب شناسی مشکلات شهر است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0