مساحت بافت فرسوده کشور؟

وزیر راه و شهرسازی میزان بافت فرسوده در کشور را ۱۵ درصد مساحت کل عنوان کرد و گفت: تدوین سند ملی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله ها با هدف احیای بهسازی و نوسازی شهری در دولت در حال پیگیری است.

عباس آخوندی با بیان اینکه اعتماد متقابل مردم و مسئولان دولتی به یکدیگر اصل اساسی کار است، اظهار کرد: باید قبول کنیم که شهروندان دارای حق هستند و باید برای خودشان تصمیم بگیرند و در محله همت آباد اصفهان تمام مشخصاتی که ما به دنبال آن هستیم وجود دارد.

وزیرراه و شهرسازی افزود: امکان ندارد بافت فرسوده را بدون مشارکت مردم نوسازی کنیم و اینکه مردم از محل سکونت خود به منظور نوسازی برای همیشه دور شوند نظریه مردودی است.

آخوندی اظهار کرد: موارد درخواستی تعاونی عمرانی و احیاء و نوسازی غدیر در محدوده فاز یک همت آباد را پیگیری می کنم و امیدوارم با مستند سازی این کار، الگویی برای نوسازی ۵۰ هزار هکتار بافت فرسوده حاشیه شهری کشور بدون احتساب بافت تاریخی مراکز شهرها داشته باشیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه نوسازی منطقه همت آباد اصفهان الگویی برای ارتقای کیفیت محیطی شود، اعلام کرد: در مجموع حدود ۷۲ هزار هکتاربافت فرسوده در ۴۹۸ شهر کشور وجود دارد که این عرصه شامل ۱۵ درصد مساحت کشور و حدود ۲۵ درصد جمعیت شهری کشور می شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0