لایحه ممنوعیت تخریب ساختمان‌ها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا ساختمان‌های با قدمت کمتر از ۲۵ سال را تخریب نمی‌کنند، گفت: لایحه ممنوعیت تخریب ساختمان‌های با قدمت کمتر از ۲۵ سال به شورای شهر ارائه خواهد شد.

نادری با تاکید بر اینکه کماکان پیگیر ممنوعیت تخریب ساختمان‌های با قدمت کمتر از ۲۵ سال در پایتخت هستیم، اظهار داشت: می‌خواهیم با این اقدام سرمایه گذاران بیشتر به سمت مناطق جنوبی و بافت‌های فرسوده حرکت کنند. وی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های حوزه شهرسازی و معماری در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران جلوگیری از تخریب ساختمان‌های بادوام شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه این اقدام سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران به تحریک مالکان این‌گونه ساختمان‌ها برای مشارکت در پروژه‌های تخریب و نوسازی روی نیاورند، تصریح کرد: از طرف دیگر مالکانی که ساختمان‌های مقاوم دارند همچون دیگر نقاط دنیا می‌توانند به جای تخریب، ساختمان خود را بازسازی کنند.

نادری تاکید کرد: تصویب این لایحه کمک می‌کند که ساخت و سازها به سمت بافت فرسوده شهری حرکت کند و حجم ساخت و ساز در این محدوده گسترش پیدا کند. همچنین این اقدام باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها و منابع در جریان تخریب و نوسازی ساختمان‌ها با عمر پایین می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0