راهکار جدید نوسازی بافت فرسوده

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: به منظور برنامه ریزی مناسب برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان طی ۹۰ روز آینده راه اندازی می شود.

محمد سعید ایزدی در مراسم هفدهمین سالروز تاسیس شرکت عمران و بهسازی شهری ایران که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: تدوین طرح جامعه مسکن با رویکردهای جدید به خصوص در زمینه مسکن اجتماعی و مشارکتی از اولویت های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سال ۹۳ است.

وی با اشاره به اولویت ها و برنامه کاری این شرکت در سال جاری یادآور شد: ارتقای سطح فرهنگ و ترویج فرهنگ نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در بین مردم به منظور استفاده از ظرفیت های موجود از اولویت های کاری این شرکت در سال جاری است.

وی توجه به نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در شهرها را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در تامین زیر ساخت ها بر اساس نیازها و اولویت های ساکنان در محلات از اهداف برنامه جامع نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای اطمینان از اثر بخش بودن برنامه ها و اقدامات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری، پایش و ارزیابی اقدامات انجام شده در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و بازنگری در قوانین و مقررات، موانع و مشکلات فرآروی نحوه نوسازی بافت های فرسوده، کهن و تاریخی را مرتفع می کند.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بر ضرورت ساماندهی نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در کشور تاکید کرد و گفت: در این راستا تشکیل ستاد اجرایی به منظور ایجاد هماهنگی و ساماندهی سیاست های توسعه شهری در مقیاس ملی ضروری به نظر می رسد.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار داشت: دستگاههای مسئول در فرایند بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده زیاد است و این مساله باعث ایجاد آسیب هایی می شود، اما می توان این آسیب ها را به فرصت تبدیل کرد.

وی همکاری سازمان بهزیستی، معاونت اجتماعی ناجا، شهرداری ها، بسیج سازمان فنی وحرفه ای، انجمن های مددکاری و کمیسیون ملی یونسکو در نوسازی بافت های فرسوده مهم دانست و یادآور شد: برای تامین منابع مالی مورد نیاز آیین نامه تامین منابع مالی و نوسازی بافت های فرسوده به تصویب رسیده است تا از روش های مختلف منابع مالی مورد نیاز نوسازی بافت های فرسوده را تامین کنیم.

ایزدی استفاده از تجارب گذشته و اجرای برنامه های کوچک مقیاس با تاثیر بزرگ را از دیگر اولویت های این شرکت اعلام کرد و افزود: طرح حمایت و مشارکت در دفاتر خدمات نوسازی، توسعه قلمرو عمومی، بهسازی و مرمت بناهای تاریخی، اجرایی کردن سند ملی، تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اسناد و املاک، بحث الگو سازی و افزایش کیفیت ساخت از دیگر اولویت های این شرکت در سال جاری خواهد بود.

در پایان این مراسم متخصصان، معماران و مهندسان ساختمانی کشورمان مسایل و مشکلات فرآروی معماری شهرها و نوسازی بافت های فرسوده را با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0