طرح جامع مشهد تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به تصویب طرح جامع شهر مشهد در شورای عالی برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی گفت: این طرح پس از ۱۰ سال با حضور معاونان وزرارت راه و شهرسازی و اعضای شورای برنامه‌ریزی و استاندار خراسان رضوی تصویب شد.

محمد رضا حسین‌نژاد در نشست خبری که در محل شهرداری مشهد برگزار شد با اشاره به تصویب طرح جامع شهر مشهد در شورای عالی برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: طرح جامع شهر مشهد پس از ۱۰ سال تحقیق و برنامه ریزی با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و مسئولان شهرداری مشهد در شواری عالی برنامه‌ریزی استان تصویب شد. وی افزود: بر اساس این طرح محدوده شهر مشهد ۳۰ هزار و ۵۱۷ هکتار و حریم این شهر با احتساب خود محدوده ۱۰۸ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

حسین‌نژاد بیان کرد: در جلسه‌ای که در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه جاری با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، مسئولان شهرداری و همچنین استاندار خراسان رضوی و اعضای شورای عالی برنامه‌ریزی استان در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد طرح جامع مشهد تصویب و در اختیار شورای عالی شهرسازی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های طرح جامع مشهد عنوان کرد: در این طرح شرایط خاص مشهد از لحاظ تاریخی، فرهنگی، ژئوپولیتیک، مذهبی و گردشگری، تاثیرگذاری این شهر به‌عنوان یک شهر تاثیر گذار در کشور و همچنین وجود حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) آستان قدس رضوی دیده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری گفت: طرح جامع مشهد با شرایط و نیازهای روز منطبق شده و نکات ریز و درشت کارشناسان مورد توجه قرار گرفته است. وی در ادامه به هفت حوزه در نظر گرفته شده برای طرح تفصیلی مشهد اشاره و اظهار کرد: طرح تفضیلی مشهد در حوزه میانی، میانی غربی، میانی شرقی، شمال غربی، شمال شرقی،جنوب شرقی و جنوب شرقی در نظر گرفته شده است.

حسین نژاد بیان کرد: امیدوارم این طرح به گونه ای باشد که از ورد مکرر طرح به کمیسیون بنده پنج بی نیاز شود و همچنین با کمترین اعمال سلیقه اجرایی شود. وی بیان دقیق حریم شهر مشهد را منوط به تصویب طرح جامع در شورای عالی شهرسازی دانست و اظهار کرد: در اطراف مشهد محدوده‌هایی که با شهرهای همجوار مورد اختلاف هستند در این طرح مسکوت گذاشته شده و ساخت ساز در این مناطق تا اعلام نظر شورای عالی شهر سازی ممنوع خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به حضور حدود یک میلیون نفر در سکونت گاه های غیر رسمی که عمدتا در اطرف مشهد زندگی می کنند گفت: پس از تصویب طرح جامع و طرح حریم مشهد سکونت گاه های غیر رسمی حدود ۹۰۰ هزار نفر رسمی خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0