تاکید IUCN بر اهمیت گسترش فضای سبز شهری

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در بیانیه‌ای اعلام کرد که امسال (۲۰۱۳) در کنفرانس جهانی «شهرهای سازگار»، موضوع مهم ارزش گسترش فضاهای سبز برای کمک به ادامه حیات شهرها در شرایطی سالم‌تر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجلاس جهانی «شهرهای سازگار» در سال جاری میلادی با هدف نمایش پیشرفت سازگاری فضاهای شهری با چالش‌های زیست‌محیطی و با موضوعات کلیدی همچون سازگاری با اکوسیستم، جنبه‌های اجتماعی این سازگاری و طراحی‌ها ‌و فن‌آوری‌های سازگار برای شهرها در شهر «بن» آلمان برگزار شد.

در این کنفرانس اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت با همکاری سازمان «دولت‌های محلی برای توسعه پایدار» (ICLEI)، میزبان کارگاهی با موضوع یکپارچگی تنوع‌زیستی و ارزیابی اکوسیستم در توسعه و طراحی شهری بود.

در این اجلاس عنوان شد که شهرها و شهرداری‌ها می‌توانند از ظرفیت اقتصادی موجود در طبیعت بعنوان یکی از بخش‌های اساسی در توسعه شهری استفاده کنند و حتی با کمک دانش و شیوه‌های حاضر از ارزش‌های مادی تنوع‌زیستی و کاربرد اکوسیستم درآمدزایی نمایند. همچنین با استفاده از راه‌حل‌های طبیعی برای هماهنگی شهرها می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه کمک کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه حفاظت از طبیعت، «آنه جنسن»، محقق دانشگاه «آرهوس» دانمارک در خلال اجلاس عمومی این همایش با تاکید بر اکوسیستم و تلاش برای دستیابی به زیرساخت‌ سبز و آبی برای سازگاری شهرها، ارزش توسعه فضای سبز را برای افراد شهرنشین تشریح کرد.

وی ضمن مطرح کردن موضوع بام‌های سبز در شهرها به عنوان ذخیره‌کننده باران‌های محلی که ساخت آن از سال ۲۰۱۱ میلادی در شهر «کپنهاک» دانمارک الزامی شده است، گفت: بهبود شرایط زندگی، پایداری شهرها، حفاظت از تنوع گونه‌های زیستی، حفظ و ذخیره آب باران، بهبود عایق‌بندی و بهبود کیفیت هوا از ارزش‌های عمده این بام‌های سبز هستند که برای شهروندان به ارمغان می‌آورند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0