ساخت‎وساز متناسب با پدافند غیرعامل

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل پذیرفته شده باید در ساخت‎وسازهای شهری لحاظ شود و شهرداری نیز لازم است این مهم را در طرح‎های شهری در دستورکار قرار دهد.

سیدمحسن معین در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی اظهار داشت: مدیریت بحران در کشورهای بلاخیز مانند ژاپن و سایر کشورها که با مسائل طبیعی روبرو هستند سالها دنبال می‎شود اما در کشور ما موضوعی جدید و نو است. وی با تاکید بر اینکه ساخت‎وسازها باید فراتر از بلایای طبیعی مانند جنگ، حمله دشمن و … صورت بگیرد، یادآور شد: باید ساختمان‎ها به گونه‎ای ساخته شوند که دفاع غیرعامل در آنها موثر باشد.

پدافند غیرعامل در ساخت‎وسازها جدی گرفته نمی‎شود

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی استان فارس افزود: کشور ما در طول ۳۰ سال که دشمن ادعای حمله به آن را دارد متاسفانه در ساخت‎وسازها موضوع پدافند غیرعامل جدی گرفته نشده است.

معین با بیان اینکه در شیراز کمیته‎ای مبنی بر الزام ساخت‎وسازها متناسب با پدافند غیرعامل تشکیل شده است، تصریح کرد: در مجتمع‎های آپارتمانی از یک تعداد بیشتر به ازای هر واحد آپارتمان عددی بین سه تا ۹ مترمربع به عنوان پناهگاه در فضای عمومی دیده شده است که این پناهگاه‎ها در زمان صلح می‎تواند به عنوان لابی، سالن اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد ولی در زمان جنگ و مواقع ضروری به عنوان پناهگاه بکار گرفته شود.

وی در خصوص حلقه مفقوده در مدیریت بحران بیان داشت: با توجه به اینکه شرح وظایف سازمان هلال احمر مشخص شده است به نظر می‎رسد این سازمان وظیفه‎اش بعد از شروع بحران آغاز می‎شود.

برای پیشگیری از هرگونه حوادث غیرمترقبه نیازمند وزارتخانه هستیم

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه حوادث غیرمترقبه نیازمند تشکیلات و وزارتخانه‎ای هستیم که تحت پوشش دولت و با حلقه مفقوده کمک‎ها و پشتیبانی مادی، فکری و مردمی فعالیت کند.

معین ابراز امیدواری کرد خروجی چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی به تصویب ایجاد وزارت بحران در شرایط اضطرار کمک کند و مجلس به خصوص کمیسیون‎های عمرانی شوراها و شهرداری در تدوین این مهم اهتمام کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0