احتمال تفکیک وزارت راه و شهرسازی

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی به مجلس ارائه شده و بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان با این طرح موافق و آن را امضا کرده‌اند.

احمد جباری با اعلام این خبر اظهار کرد: از زمان ادغام دو وزارتخانه راه‌و‌ترابری و مسکن‌وشهرسازی به عینه شاهد افت توجه بخش‌های مدیریتی این وزارتخانه به حوزه‌های راه بوده‌ایم.

وی افزود: از آنجا که وزارتخانه جدید باید بر بخش‌های متعددی در کشور ازجمله بر بخش‌های راه زمینی، هوایی و دریایی و فرودگاه‌های و صنعت ریلی و غیره، علاوه بر این بر حوزه مسکن و توسعه زیربناهای آن متمرکز شود، عملا مشکلات زیادی برای این حوزه‌ها به‌وجود آمده است.

جباری با اشاره به برخی دیگر از مشکلات پس از ادغام این دو وزارتخانه، بیان کرد: به همین دلیل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته‌اند تا در قالب طرحی این دو وزارتخانه ادغام شده را از هم منفک کنند.

نماینده بندرلنگه تصریح کرد: هم‌اکنون این طرح دارای بیش از ۷۰ امضای نمایندگان ملت است و بر شمار امضاها نیز افزوده شده که انتظار می رود با توجه به عزمی که نمایندگان در این زمینه دارند،‌ این تفکیک در صحن علنی مجلس مطرح و مورد تائید و تصویب نمایندگان قرار گیرد. جباری خاطرنشان کرد: حوزه‌های متعددی تحت مدیریت این وزارتخانه قرار دارد و شخص وزیر نمی‌تواند تمرکز کافی را بر روی هر کدام از این حوزه‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: از آن جایی که بخش‌های متعدد این وزارتخانه تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارند، لذا هرگونه کم کاری در هر بخشی و یا غفلت از هر حوزه‌ای موجب نگرانی و مشکل برای مردم می‌شود و لذا نمایندگان با مشاهده وضعیت فعلی تاکید دارند که این دو وزارتخانه از هم منفک شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: ادغام صورت گرفته در قالب دو وزارتخانه راه و مسکن مشکلاتی را برای مردم به‌ دنبال داشته و شاهد بوده‌ایم که برخی از بخش‌ها عملا به حال خود رها شده و برنامه‌ریزی‌های راهبردی در مورد آنها وجود ندارد و لذا مجموعه نمایندگان امضا کننده این طرح بر این باورند که باید هر چه سریعتر جلوی تبعات ناشی از این مسئله را گرفت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0