بازنگری طرح جامع میناب و رودان

طرح بازنگری در طرح‌های جامع میناب و رودان توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان مصوب شد.

افشین بهرامی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان امروز در سومین نشست کمیته فنی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی هرمزگان که با دستور کار بررسی مطالعات وضع موجود و پیشنهادی طرح بازنگری توسعه و عمران (جامع) شهرهای میناب و رودان برگزار شد، اظهار داشت: شهر رودان با محدوده‌ای به مساحت ۹۴۹ هکتار، محدوده مطالعاتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، جمعیت شهر رودان در سال ۹۰ برابر ۳۳ هزار و ۲۸۵ نفر بوده که جمعیت پیش‌بینی برای افق سال ۱۴۰۵ معادل ۴۴ هزار و ۹۳۰ نفر در نظر گرفته شده است که نرخ رشد این دوره ۱٫۵ درصد و نرخ رشد سالانه دو درصد بوده است. بهرامی اشتغال غالب در رودان را علی‌رغم وجود اراضی باغات و تخیلات در این شهر، خدمات و بازرگانی عنوان کرد و افزود: شهر رودان از نظر خدمات توزیع مراکز فعالیتی الگوی چند هسته‌ای دارد.

این مسئول افزود: این شهر به لحاظ خدمات رسانی به روستاهای اطراف دارای نقش خدمات برتر بوده، زیرا بر اساس طرح ناحیه‌ای بندرعباس به عنوان مرکز منظومه مطرح است. وی اضافه کرد: الگوی پیشنهادی دارای پهنه‌هایی است به عنوان پهنه‌های مسکونی، خدمات شهری، خدمات محله‌ای و خدمات ناحیه‌ای.

محدوده پیشنهادی شهر رودان ۱۲۵۶ هکتار و مساحت حریم شهر بدون احتساب محدوده ۴۹۳۱٫۶ هکتار در نظر گرفته شده است. سرانه مسکونی ۷۰٫۹۳ مترمربع، تراکم خالص مسکونی ۱۴۱ نفر در هکتار و تراکم ناخالص شهری ۵۰ نفر در هکتار است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین با اشاره به جزییات طرح بازنگری توسعه و عمران شهر میناب گفت: این شهر دارای محدوده‌ای به مساحت ۳ هزار و ۲۷۹ هکتار به عنوان محدوده مطالعاتی در نظر گرفته شده است. این محدوده دارای جمعیتی برابر ۶۳ هزار و ۲۲۹ نفر بر اساس سرشماری ۱۳۹۰ است که با نرخ رشد ۱٫۴ درصد به ۹۲ هزار و ۴۵۹ نفر در سال افق طرح خواهد رسید.

وی الگوی استقرار فعالیتی در میناب را به صورت الگوی چند هسته‌ای عنوان کرد و افزود: مساحت محدوده شهر در طرح مصوب قبلی ۲ هزار و ۸۸۶ هکتار و در طرح پیشنهادی ۳ هزار و ۲۷۹ هکتار در نظر گرفته شده که سرانه مسکونی در شهر میناب ۱۰۲٫۹۶ مترمربع و مساحت حریم ۱۴۱۶۲٫۸ هکتار پیشنهاد شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0