تهیه لایحه نمای ساختمان‌های تهران

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران از تشکیل کمیته تخصصی نما در شهرداری تهران خبر داد و گفت: هم اکنون ضوابط راهبردی برای نمای ساختمان‌های شهر با انواع کاربری‌ها و منظر شهری تدوین شده و در قالب لایحه ای به شورای شهر تهران ارسال شده است.

علیرضا جاوید با اشاره به اینکه هیچ‌گاه ضوابط و معیارهای مشخصی برای نمای ساختمان‌ها وجود نداشته است، افزود: برای اولین بار در سال ۹۱ کمیته تخصصی نما و منظر شهری برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد.

به گفته او این کمیته متشکل از استادان دانشگاهی و متخصصان شهرسازی بود که ضوابط راهبردی را برای نما و منظر شهری تدوین کردند و در قالب لایحه‌ای توسط معاونت حقوقی و امور مجلس شهرداری تهران به شورای شهر تهران ارسال شده است .

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اضافه کرد:در این ضوابط ، تجربیات سال‌های گذشته در زمینه نمای ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری و کاربری‌های مختلف و همچنین تجارب علمی و تحقیقاتی و شاخص‌های مهم در نمای ساختمان‌ها و مصالح مورد نیاز برای آن در نظر گرفته شده است .

به اعتقاد جاوید، این شاخص‌ها به صورت چک لیستی و با در نظر گرفتن بایدها و نبایدها تهیه شده است که اولین گام در زمینه تهیه ضوابطی مشخص برای نمای ساختمان‌ها در سطح شهری است .

معاون شهردار تهران معتقد است این لایحه بعد از بررسی در شورای شهر و تصویب چارچوب آن در سال جاری ملاک عمل قرار می‌گیرد و قطعا با اجرای آن به تدریح نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده و بهتر اجرا می‌شود .

به گفته او این ضوابط راهبردی توسط سازمان زیباسازی و فضای سبز در نماسازی و جداره سازی بزرگراه امام علی و محور دماوند-پیروزی در حال پیگیری برای اجراست و بعد از تصویب لایحه توسط شورا به صورت ضوابطی مشخص برای کل تهران اجرا خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0