ساختمان های تهران سبز می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تاکنون ۲۰۰ ساختمان در تهران تحت اجرای فضای سبز عمودی قرار گرفته‌اند و طرح ایجاد فضای سبزعمودی بر روی نما و بام ساختمان‌های تهران در حال بررسی است.

علی محمد مختاری با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون۲۰۰ ساختمان به صورت پایلوت در طرح ایجاد فضای سبز عمودی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز کارشناسان به منظور توسعه این اقدام، در حال انجام تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح باید نوع اسکلت و مقاومت ساختمان مد نظر قرار گیرد و همچنین در این طرح باید از آب خام برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد. البته که به دلیل دارا نبودن منازل از آب خام منازلی که در معابر اصلی قرار دارند از شبکه آب خام تهران استفاده می‌کنند اما منازلی که در معابر فرعی قرار دارند آب خام مورد نیازشان توسط شرکت آب و فاضلاب تامین شود.

مختاری با اشاره به اینکه طرح ایجاد فضای سبزعمودی مورد تصویب شورای شهر تهران نیز قرار گرفته است در خصوص مزایای آن گفت: با توجه به ارزش افزوده و کمبود زمین در شهر تهران، طرح توسعه فضای سبز شهری، با استفاده از ظرفیت نمای ساختمان و پشت‌بام‌ها مورد استقبال مدیران شهری قرار گرفته است همچنین بام سبز، یکی از رویکرد‌های نوین معماری و شهر‌سازی‌ است که کمک بسیاری به افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهری خواهد کرد.

‎مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین افزود: کاهش گازهای گلخانه‌ای، جذب آلاینده‌ها، کاهش دمای محیط نیز از جمله دیگر مزایای این طرح است که توسط پژوهشگران نیز مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0