ساماندهی میادین بزرگ پایتخت

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با بیان اینکه میادین پایتخت بر اساس ویژگیهای مکانی و اجتماعی ساماندهی می شوند گفت: درطرح کیفی سازی میادین پایتخت، میدانهای آزادی، تجریش، ونک، امام خمینی (ره) ، فردوسی در دستور کار قرار دارند.

مجید پاکساز با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تفصیلی در سال نخست گفت: در سال دوم اجرای طرح تفصیلی کیفی سازی طرح تفصیلی و پروژه های محیطی در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: میادین پایتخت در طرح تفصیلی نقش و جایگاه خاص خودشان را دارند و برخی از آنها که دارای کیفیت نامطلوب هستند بر اساس ضوابط شهر سازی، ترافیکی و روابط اجتماعی و… ساماندهی می شوند.

ساماندهی میادین بر اساس ویژگی های اجتماعی

پاکساز تاکید کرد: هر میدان بر اساس ویژگی های مکانی و اجتماعی خود ساماندهی می شود و نمی توان برای تمام میادین تهران با یک ضابطه کلی برنامه ریزی کرد. در این پرژه میادین طبقه بندی می شوند به طور مثال میدان آزادی به عنوان دروازه شهری یک طرح ساماندهی دارد و میدان امام حسین به عنوان یک گستره تعاملات اجتماعی نیازمند برنامه ریزی خاص خودش است .

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی میدان امام حسین (ع) گفت: برای میادین بزرگی همچون فردوسی،امام خمینی ،انقلاب ،آزادی ،تجریش ،ونک و… طرح های مختلفی داریم که هنوز مصوب نشده است . وی اضافه کرد: ایده های مفصلی برای این میادین داریم چه از لحاظ ترافیکی و پیاده راه سازی ،تعاملات اجتماعی و … و مشاوران ما پیشنهادات گوناگونی برای کیفی سازی این میادین ارائه کردند اما هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

احتمال زیر گذر شدن میدان ونک

پاکساز در پاسخ به این پرسش که احتمال زیر گذر شدن میدان ونک همانند میدان امام حسین وجود دارد گفت: یکی از پیشنهادات برای میدان ونک استفاده از زیر گذر است اما هنوز به مرحله تصویب نرسیده و نمی توان آن را اعلام کرد .

مدیرکل شهر سازی و طرح های شهری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که ساماندهی میادین تهران در راستای پروژه پژوهشی زیر گذر شدن میادین انقلاب، فردوسی، هفت و تیر و… است گفت: درآن زمان که این موضوع مطرح شد هنوز طرح تفصیلی شهر تهران به تصویب نرسیده بود و این ساماندهی ها بر اساس طرح های موردی بود و در طرح تفصیلی میادین به صورت پازل دیده شده و بین میادین هماهنگی وجود دارد اما از مطالعات قبلی در زمینه ساماندهی میادین استفاده کرده ایم.

تهیه ۴۰ طرح موضعی

پاکساز با اشاره به اقدامات انجام شده درزمینه تهیه طرح های تفصیلی افزود : تا کنون ۴۰ طرح موضعی با نظارت و راهبردی اداره کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران بسته شده و در دست تهیه است . وی تصریح کرد : این طرح ها اکنون در مراحل پایانی تهیه هستند که بعد از این مرحله فرآیند تصویب را خواهند گذراند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0