انتقاد از اجرای طرح تفضیلی شهر گرمسار

شهردار گرمسار با تاکید بر اینکه تاکنون اجرای طرح تفضیلی شهر گرمسار را نپذیرفته ایم گفت: بعلت عدم انعطاف پذیری لازم و عدم لحاظ شدن بسیاری از در خواست های مردم و شهرداری و آسیب پذیری شهر با اجرای آن نمی توانیم این طرح را مورد پذیرش قرار دهیم.

بهرام میرآخورلی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصاحب رسانه و مطبوعات شهرستان گرمسار در سالن جلسات شهرداری این شهر با اشاره به عدم پذیرش اجرای طرح تفضیلی شرح گرمسار به دلیل عدم انعطاف پذیری لازم و آسیب پذیری شهر با اجرای آن افزود: شناخت مطالبات شهروندان، بررسی مسائل و مشکلات شهری و ارائه راهکارهای لازم با توجه به بضاعت شهرداری نقش قابل توجه و بسزایی در موفقیت مدیریت شهری ایفا می کند.

وی برخی محدودیت های بازدارنده مانند افزایش بالای دمای هوا، رطوبت و بارندگی بسیارکم، قرار گرفتن این شهر در معرض بادهای گرم، ریزگردها و شوری آب را از موانع ایجاد و نگهداری فضای سبز و از عوامل عدم توسعه یافتگی این شهر دانست.

عدم اعتبارات کافی مهمترین مشکل اجرای پروژه های عمرانی

شهردار گرمسار نبود درآمد و اعتبار کافی در شهرداری گرمسار را مهمترین مشکل اجرای پروژه های عمرانی این شهر ذکر و خاطرنشان کرد: شهرداری در حال ترسیم برنامه و راهی برای ایجاد درآمدزایی پایدار است تا با تامین نیازهای مالی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر در شهر اقدام کند.

میر آخورلی تصریح کرد: پرداخت بدهی های دستگاه های دولتی شهرستان گرمسار به شهرداری این شهر با بیش از ۱۵ الی ۱۶میلیارد تومان، کسب عوارض شهری از شهروندان، وضع عوارض مناسب بر معادن و تامین درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده شهرک صنعتی علی آباد می تواند به عنوان منابع در آمدی پایدار برای شهرداری به شمار رود.

وی با اشاره به جایگاه خاص گرمسار در محوری ترین راه های مواصلاتی کشور و نگاه ویژه طرح های توسعه ای در این زمینه عنوان کرد: مهمترین طرح های در دست اقدام ایجاد ورودی و خروجی جدید گرمسار به منظور تغییر ورودی شهر برای دسترسی به جاده ترانزیت و از طرفی دسترسی آسان به پارک پرفسور کردوانی و منطقه توریستی بنکوه با وجود رودخانه پرآب و دائمی حبله رود است.

ضرورت اجرای جاده بلوار برای رشد شهر گرمسار به سمت شمال در آینده نزدیک

شهردار گرمسار با بیان این مطلب که مقرر شده تا با طراحی شهری در فاز اول تا پایان سالجاری، جاده بلوار با عرض ۶۰ متر برای رشد شهر به سمت شمال انجام شود اذعان داشت: با قرار گرفتن روستای کرند و شهرک معینیان درحوزه خدماتی شهر و دسترسی به زمین های منابع طبیعی طرح تغییر ورودی شهر گرمسار به منظور توسعه این شهر اجرایی خواهد شد.

میرآخورلی با تاکید بر اینکه در گذشته شهر رشد هندسی معین براساس طرح جامع نداشته است ادامه داد: بر همین اساس امروز همه باید با همکاری و حمایت از طرح تغییر ورودی شهر به منظور نجات یافتن گرمسار از بن بست فعلی اقدام کنند زیرا این شهر تنها نقطه کشور است که راه آهن ازشمال آن عبور و توسعه شهر را بسته و محدود کرده است.

وی در زمینه سر و سامان دادن به وضعیت چهارشنبه بازار گرمسار هم بیان داشت: قانون اساسی کشور مطابق با بند ۱۸ ماده ۵۵ قانون شوراها و شهرداری ها، به شهرداری اجازه ورود در این قسمت را برای رفاه عمومی داده بنابر این در حال مدیریت این بازار با حفظ حق و حقوق اصناف و مردم در قیمت ها و رعایت شئونات لازم هستیم.

شهردار گرمسار در پایان ابراز داشت: در این راستا قرار داد پیمانکار چهارشنبه بازار در حال اصلاح و ساماندهی است و می طلبد صنوف گرمساری نیز در این بازار مشارکت کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0