سمپوزیوم مجسمه سازی

دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، افزایش تعداد هنرمندان خارجی، میزان جوایز و استفاده از مشاوران جوان در ترکیب شورای سیاست‌گذاری را از جمله ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران عنوان کرد.

سیدمجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران و دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌ساز تهران درباره برگزاری این دوره از سمپوزیوم گفت: فراخوان این سمپوزیوم صبح امروز بر مبنای تصمیم‌های شورای سیاست‌گذاری این دوره منتشر شده است و قرار است در اردیبهشت و خردادماه سال آینده شاهد برگزاری این سمپوزیوم باشیم.

او مکان برگزاری این سمپوزیوم را نیز محوطه اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس (پارک چیتگر) واقع در منطقه ۲۲ تهران اعلام کرد و گفت: شهردار منطقه ۲۲ تهران در برگزاری این دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با سازمان زیباسازی همکاری خواهد داشت. موسوی درباره نوع سنگ مورد استفاده مجسمه‌سازان در این سمپوزیوم هم گفت: برای این دوره سنگ تراورتن انتخاب شده است که به هر هنرمند قطعه سنگی در ابعاد یک متر در یک متر و نیم در سه متر تحویل داده می‌شود که با موضوع آزاد آثارشان را در مدت زمان حدود ۲۲ روز ارائه خواهند کرد.

دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی بخش‌های این دوره را نیز شامل دو بخش اصلی و دانشجویی عنوان کرد و گفت: در این دوره ۱۲ هنرمند ایرانی، ۱۲ هنرمند خارجی در بخش اصلی و ۱۰ دانشجوی مجسمه‌سازی در بخش دانشجویی حضور خواهند داشت.

او درباره شیوه انتخاب هنرمندان در این دو بخش توضیح داد: هنرمندان برای شرکت در دو بخش اصلی و دانشجویی باید در موعد مقرر ثبت نام کنند و آثارشان را به این سمپوزیوم ارائه کنند که بعد از بررسی آثار ارسالی از سوی شورای انتخاب آثار، هنرمندان شرکت کننده در این دوره از سمپوزیوم مشخص خواهند شد. موسوی درباره آثار بر جای مانده از سمپوزیوم پنجم و محل نصب آثار سمپوزیوم ششم هم توضیح داد: آثار دوره قبل در محوطه بوستان باغ موزه قصر قرار دارد که همان جا باقی می‌ماند و آثار این دوره نیز در محوطه دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) باقی می‌ماند.

دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران درباره ترکیب هیئت انتخاب آثار و داوران این دوره و احتمال حضور داوران خارجی هم گفت: هیئت داوران هنوز مشخص نشده‌اند اما از یک داور خارجی در ترکیب هیئت داوران استفاده خواهیم کرد و در ترکیب شورای انتخاب آثار نیز ایرج محمدی، حمید شانس،قدرت الله معماریان اصفهانی، محمد رضا ذبیح الله زاده و محمدرضا اسماعیل یزدی حضور دارند. وی شورای سیاست‌گذاری این دوره را نیز شامل سیدجواد شوشتری، سعید شهلاپور، مرتضی نعمت اللهی، سیدمجتبی موسوی، رضا قره باغی و سهند حسامیان اعلام کرد.

رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ادامه درباره ویژگی‌ها و تفاوت‌های ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با دوره‌های پیشین توضیح داد: یکی از تفاوت‌های این دوره حضور مشاوران جوانی در کنار اعضای شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم است که این هنرمندان جوان سابقه شرکت در سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی تهران را دارند که پس از آن به سمپوزیوم‌های بین‌المللی راه پیدا کرده‌اند و اکنون با تجربه شرکت در این سمپوزیوم‌های داخلی و خارجی به عنوان مشاور در کنار اعضای شورای سیاست‌گذاری حضور دارند که شامل اسفندیار مرادپور، محمدرضا یزدی، مجید حقیقی و مهدی سلحشور هستند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره برگزاری سمپوزیوم در دریاچه چیتگر است که به یکی از مهمترین مکان‌های گردشگری تهران تبدیل شده است و افزایش تعداد هنرمندان خارجی نیز سومین ویژگی این دوره از سمپوزیوم محسوب می‌شود. سیدمجتبی موسوی درباره افزایش جوایز این دوره از سمپوزیوم هم گفت: در این دوره مبلغ جوایز و هدایا افزایش داشته است و مبلغ هدیه ورودی ۷ میلیون تومان است که به هر هنرمند در بخش اصلی سمپوزیوم اهدا می‌شود و به هنرمندان بخش دانشجویی نیز مبلغ هدیه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

او درباره جوایز بخش رقابتی سمپوزیوم هم گفت: در بخش رقابتی و اصلی سه برگزیده داریم که به ترتیب جوایز ۳۵۰۰ دلاری، ۳۰۰ دلاری و ۲۵۰۰ دلاری دریافت می‌کنند. موسوی اضافه کرد: این جوایز به برگزیدگان خارجی به صورت دلار اهدای می‌شود و به برندگان ایرانی نیز معادل ریالی آن را اهدا خواهیم کرد.

سیدمجتبی موسوی در خاتمه از تثبیت شدن زمان برگزاری سمپوزیوم‌های بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران خبر داد و گفت: فصل بهار برای برگزاری همه سمپوزیوم‌های بین‌المللی مجسمه‌سازی که از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار می‌شود، انتخاب شده است. ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران اردیبهشت و خردادماه سال ۹۲ در محوطه اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در منطقه ۲۲ تهران برگزار می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0