بازسازی بافت فرسوده حرم رضوی

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: در ۱۵ سال اخیر بازسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدرضا حسین‌نژاد در نشست خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد، در ارتباط با طرح جامع شهر مشهد اظهار داشت: طرح جامع شهر مشهد بعد از تصویب در کمیته برنامه‌ریزی استان، چارچوب آن در شورای شهرسازی نیز به تصویب رسید. وی افزود: تامین آب شهر مشهد و بحث جمعیت این شهر نیاز به نظر مجدد کمیته فنی دارد که تا یک ماه دیگر مجدد در شورای شهرسازی مطرح شود.

جمعیت شهر مشهد به بیش از ۳ میلیون نفر می‌رسد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد ادامه داد: در طرح جامع شهر مشهد، جمعیت سه میلیون نفر در نظر گرفته شده و تمام حاشیه‌های فعلی شهر مشهد در محدوده داخلی شهر قرار می‌گیرند البته بحث توانمندسازی، این مناطق نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حسین‌نژاد در پاسخ به سؤالی در ارتباط با حریم مشهد، گفت: ما به دنبال آن هستیم که حریم مشهد را مشخص کنیم و امیدوارم با تصویب طرح جامع حریم مشهد حتی یک متر زمین بلا استفاده وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری از خبرنگار فارس در ارتباط با موارد اختلافی در طرح جامع شهر مشهد، بیان کرد: شهر مشهد با شهرستان طرقبه شاندیز ۶۰۰ هکتار همپوشانی و ۵ هزار هکتار نیز با حریم آن همپوشانی دارد که این اراضی با تصویب شورای شهرسازی به احتمال فراوان برای فضای سبز در نظر گرفته می‌شوند.

این مسئول در مورد بهسازی پیاده‌روهای شهر مشهد گفت: بنای ما بر این است که پروژه‌های نیمه تمام بهسازی پیاده‌روها را کامل کنیم و در حقیقت اولویت ما در ارتباط با عبور و مرور از پیاده‌روها است و هیچ محدودیتی روی عرض خیابان‌ها نداریم.

۱۰ درصد از کل بافت‌های فرسوده کشور در مشهد وجود دارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با بیان اینکه ۱۰ درصد از کل بافت‌های فرسوده کشور در مشهد واقع شده‌ است، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از بافت فرسوده آبکوه تملک شده و بخشی از بافت عامل نیز احیا شده و بازسازی بافت فرسوده حرم رضوی نیز در ۱۵ سال اخیر ۵۴ درصد رشد داشته است.

حسین‌نژاد در پاسخ به سؤالی در مورد طرح تفصیلی شهر مشهد تصریح کرد: این طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و ۳۰ مورد باقی‌مانده نیز در ارتباط با موارد اختلافی با شهرستان طرقبه شاندیز است که با تصویب طرح جامع شهر مشهد در شورای شهرسازی، طرح تفصیلی نیز در پنج ماه آینده به تصویب می‌رسد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0