احداث ویلاشهر در همدان

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان از ایجاد ویلاشهر در همدان خبر داد.

حمیدرضا طبی‌مسرور در کمیسیون فنی، عمرانی، امور زیربنایی و املاک شورا که پیرامون بررسی طرح احداث ویلاشهر که با حضور مسئولان و کارشناسان استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی و شهرداری برگزار شد، گفت: اجرای طرح ویلاشهر علاوه بر جلوگیری از تخریب و از بین رفتن باغات در گسترش و افزایش فضای سبز بسیار موثر است.

وی ادامه داد: با ایجاد ارزش افزوده در نواحی کمتر توسعه‌یافته شهری رشد متوازن را به دنبال داشته و در زمینه تامین سرانه‌های فضای سبز شهری و پاسخ به نیاز مسکن همزمان خواهد بود.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و امور زیربنایی و املاک شورای شهر همدان با اشاره به تفکر قرار گرفتن فضای شهری در کنار فضای سبز، اظهار کرد: حفاظت از بناهای موجود از وظایف اصلی نسل امروز است و با توجه به اینکه همدان سابقه تاریخی در باغ و باغ‌سازی دارد متاسفانه به دلیل عدم توجه مدیریت شهری در سال‌های گذشته، بخش عمده‌ای از باغات این شهر از بین رفت.

وی با بیان اینکه ما میراث‌دار باغ ویلاهایی هستیم که از لحاظ شهرسازی از جایگاه بالایی در سطح کشور برخوردار است، افزود: همدان دارای الگوهای ناب اسلامی ایرانی در شهرسازی به ویژه حوزه باغ‌شهر است.

طبی‌مسرور از وجود اراضی و زمین‌های مستعد ایجاد ویلاها در این شهر خبر داد و اظهار کرد: باید این اراضی شناسایی شده و ضمن ایجاد فضاهای سبز مناسب فضاهای زندگی انسانی از زمین‌های بلااستفاده شهر نیز نهایت بهره گرفته شود.

وی رسیدن به سرانه فضای سبز کشور را ضرورت شهر همدان دانست و عنوان کرد: ایجاد ویلاشهر در همدان همکاری و کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی شهر با مدیریت شهری را می‌طلبد تا در این خصوص با بیان شیوه‌های مناسب در زمینه امور زیربنایی مربوطه امری ماندگار ایجاد کرد.

انتخاب جایگزینی مناسب برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه به احداث طرح ۵۰۰ هکتاری ویلاشهر در بعضی از مناطق پیشنهادی شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ایجاد فضاهای سبز شهرسازی از سرمایه‌های مهم شهر همدان محسوب می‌شوند و از آنجایی که روز به روز شاهد تخریب و از بین رفتن باغات شهر در کنار افزایش آلودگی هوا هستیم، لازم است تفکر ویلاشهر در همدان مجدداً قوت بگیرد.

محمد تبریزی با بیان اینکه با توجه به تغییر کاربری برخی از زمین‌های کشاورزی و باغات لازم است جایگزین مناسبی برای آن انتخاب شود، اظهار کرد: رونق ساخت و ساز در تراکم کم و در قطعات بزرگ می‌تواند در جذب سرمایه‌های خارج از شهر و استان‌های دیگر موثر باشد.

وی گفت: بر این اساس این‌گونه راهکارهای اجرایی برای حفظ اراضی کشاورزی و باغات از ساخت و ساز غیرمجاز و عادی در مناطق تهدیدپذیر از جمله منطقه ویلاشهر باید صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از محل کنونی دفع نخاله‌ها در شهر همدان تاکید کرد: برای دفع نخاله‌ها باید از زمین‌های نامرغوب استفاده شود که در این زمینه باید شهرداری برای مکان‌یابی محل جدید با سازمان‌های مربوطه همکاری و پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

گفتنی است، در این جلسه مسئولان و کارشناسان به ارائه نظرات خود در خصوص تدوین نحوه پردازش ویلاشهر در همدان پرداختند. همچنین مقرر شد که مسئله ویلاشهر به عنوان یک پیشنهاد با الگوی اجرایی در جلسه بعد کمیسیون توسط شهرداری ارائه و برای تصویب به مراجع قانونی ارجاع داده شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0