ضرورت آموزش شهرنشینی به دلیل بروز نابسامانی‌های شهری

کارشناس برنامه‌ریزی شهری گفت: مشارکت یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم توسعه شهری است.

علیرضا جلال‌زایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت و بکارگیری نادرست اصول، معیارها، شاخصه‌ها و ابزار توسعه شهری منجر به مسائل پیچیده فضایی، کالبدی در شهرها شده است.

وی گفت: فقدان نظام مدیریت واحد شهری از جمله مهم‌ترین عواملی است که اداره شهرها را طی سالیان اخیر با چالش جدی مواجه کرده است.

جلال‌زایی تصریح کرد: در سا‌ل‌های اخیر گام‌های مثبتی در موضوعات شهری برداشته شده اما نباید فراموش کرد شهر و مردم بسیار سریع‌تر از تصمیمات مدیران آن در حرکت هستند.

به گفته وی با کاهش کیفیت محیط زیست شهری و افزایش آلودگی صوتی، رشد آسیب‌های اجتماعی، نابسامانی سیستم‌های دفع فاضلاب و زباله، توسعه غیر رسمی کلان‌شهرها، ضرورت ایجاد و گسترش پایگاه‌های آموزش شهروندی در سطح شهر تشدید شده است.

وی اظهار کرد: امروزه فقدان آموزش فرهنگ زندگی کاملا محسوس بوده و عدم آگاهی از فرهنگ شهرنشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری، هزینه‌های زیادی را به برنامه ریزان و مدیران شهری تحمیل کرده است.

این کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: برنامه‌ریزی شهری نیازمند ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و فرهنگ شهری بخش ویژه‌ای از فرهنگ عمومی جامعه شهری است که به طور مستقم با برنامه‌ریزی شهری و مدیریت شهری ارتباط پیدا می‌کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0