احداث بزرگترین پارک مینیاتوری خاورمیانه

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با اتمام احداث فضای سبز پارک مینیاتوری مشهد تا پایان سال جاری، ۲۰ المان از ۶۰ المان در نظر گرفته شده در این پارک نصب خواهد شد.

خلیل‌الله کاظمی در این خصوص بیان کرد: پارک مینیاتوری مشهد به عنوان بزرگترین و منحصر به فردترین پارک مینیاتوری خاورمیانه در منطقه ۱۲ مشهد در حال ساخت است. وی افزود: این پارک در مساحتی بالغ بر هشت هکتار ساخته شده و می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری برای شهر مشهد معرفی شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص نوع طراحی این پارک تصریح کرد: در این پارک بیش از ۶۰ ماکت و المان از شهرهای کشور مانند مقبره امامزادگان و آرامگاه شخصیت‌های معروف، کاروانسراها، آب انبارها، مساجد، کوشک‌ها، بافت‌های تاریخی مانند برج، منار و چهارطاقی به صورت مینیاتوری و در اندازه‌های کوچک نصب می‌شود.

وی در خصوص زمان بهره‌برداری از این پارک بیان کرد: در فاز اول فضای سبز پارک مینیاتوری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته کاظمی، در مرحله بعدی نیز ۲۰ المان در سطح پارک برای بازدید شهروندان نصب خواهد شد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص دیگر بخش‌های پارک مینیاتوری تصریح کرد: فرهنگسرا، کتابخانه، آمفی تاتر روباز، برج‌های هنر و فرهنگ، کبوترخانه، ایستگاه روزنامه خوانی، نگارخانه، سینما، کلینیک گل و گیاه و اماکن خدماتی، رفاهی مانند رستوران و کافی شاپ از دیگر فضاهای پیش‌بینی شده در این پارک است. کاظمی خاطرنشان کرد: این پارک به نوعی محلی برای ایرانشناسی است و در آن شهروندان با مکان‌های دیدنی شهرهای کشور آشنا می‌شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0