خداحافظی دکل‌های برق با تهران

با توافق جدید وزارت نیرو و شهرداری تهران، طرح جمع آوری خطوط و دکل‌های فشار قوی برق پایتخت آغاز شد.

یکی از سیاست‌های کلان صنعت برق در ایران انتقال تاسیسات صنایع برق و انرژی به زیر زمین است که اجرای این سیاست کلان منجر به افزایش پایداری شبکه برق به ویژه در مواقع بحران همچون سیل، زلزله و سایر حوادث غیر مترقبه خواهد شد. از این رو با توافق شهرداری و شرکت برق منطقه ای برق تهران طرح جمع آوری و پاکسازی پایتخت از خطوط و دکل‌های فشار قوی برق آغاز شده است.

سید زمان حسینی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در شتریح جزئیات توافق انجام گرفته با شهرداری تهران برای جمع آوری شبکه‌های فشار قوی رو زمینی برق در سطح شهر تهران، گفت: فاز اول ین طرح از نقاط شرق تهران همچون تهرانپارس آغاز می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح جمع آوری خطوط و دکل‌های فشار قوی تهران در یک برنامه سه تا چهار ساله انجام خواهد شد، هزینه بر بودن را دلیل طولانی بودن این پروژه ها عنوان کرد و افزود: احداث هر کیلومتر خطوط فشار قوی هوایی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه هزینه سرمایه گذاری به منظور طراحی و احداث خطوط برق زمینی به بیش از ۴ میلیارد تومان در هر کیلومتر افزایش می یابد، اظهار داشت: با این وجود صنعت برق برای ارتقای سلامت مردم، زیبایی و مبلمان شهری طرح انتقال خطوط فشار قوی هوایی را به زیرزمین در دستور کار قرار داده است.

حسینی با یادآوری اینکه برای انتقال تاسیسات برق ا رو به زیر زمین احداث تونل هایی هدف گذاری شده است، تبیین کرد: اجرای این پروژه کلان علاوه بر کابل گذاری، قابلیت رفت و آمد متخصصان و تعمیرکاران را در مواقع لزوم به همراه دارد.

به گزارش مهر، در حال حاضر بخش عمده از خطوط انتقال موجود در تهران از عمر بیش از سه دهه برخوردار هستند و بیشتر این خطوط نیز زمانی احداث شده اند که در اطراف آن منازل مسکونی ایجاد نشده بود.

به تدریج با گسترش و توسعه بافت شهری تهران این خطوط فشار قوی نیز در بافت شهری قرار گرفتند. از این رو صنعت برق اکنون هیچ پروژه فشار قوی را که به تازگی در حال اجرا دارد، به صورت خطوط هوایی تعریف نکرده و اجرای آن را از ابتدا به صورت زمینی برنامه ریزی کرده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0