تفکیک، افراز و مقررات و قوانین آن در برنامه ریزی شهری ایران

چکیده
یکی از سازوکارهای مناسب برای نظم دهی فضایی، جلوگیری از رشد بیرویه شهری و مقابله با از بین رفتن اراضی مناسب برای هر کاربری خصوصاً کاربری مـسکونی ؛ اعمـال قـوانین افـراز و تفکیـک در اراضی شهری است که باید بر اساس طرح جـامع و تفـصیلی و هـادی صـورت گیـرد . ادارات ثبـت در درجه اول و دادگاهها در درجه دوم در این امر دخالت دارند ، البته دخالت این سازمانها بای د بـر مبنـای نقشه جامع شهر و نقشه های اجرایی و ضوابط شهرسازی شهرداریها صورت گیرد . قوانین موجود در ایران به تنهایی نمی توانند از ب ه وجود آمدن این پدیده نامناسب (تفکیکهای غیرقـانونی ) جلـوگیری کننـد . در چنین وضعیتی تنها با فرهنگ سازی صحیح و مدیریت و نظارت دقیق بر اجرای وظایف دستگاههای دولتی و ملزم ساختن عموم به رعایت قوانین و مقررات طرحهای جامع و تفصیلی و هادی، می توان بـه بهبود وضعیت موجود در ایران کمک کرد . در ایـن مقالـه سـعی شـده اسـت تـا تفکیـک، افـراز و رونـد قانونگذاری در اراضی شهری (افراز و تفکیک) با مواد قانونی بیان شود.

دریافت متن کامل مقاله

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. سجاد :
    ۲۳ شهریور ۹۳

    با سلام و خسته نباشید به تیم شهرسازی انلاین، سایت بسیار پر محتوایی دارید.

    پیشنهاد بنده برای سایت خوبتون اینه که مطالبی که

    گذاشته میشه همراه با تصویر مربوط به اون موضوع باشه در قسمت ادامه مطلب تا مقاله رو از حالت خشک و بی روح خارج کنه و سایت رو تبلیغاتی نکنید. با تشکر

    • با سلام

      از پیشنهاد شما بسیار سپاس گذاریم.حتما نظر شما اعمال می شود.

      با تشکر

  2. محمد تیموری :
    ۰۱ مهر ۹۸

    سلام دسترسی عالی بود سپاس دارم .

0