ایجاد شهرک‌های اقماری اطراف ‌شهرها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان استان تهران ایجاد شهرک‌های اقماری در اطراف کلان شهرها را پیشنهاد و ابراز امیدواری کرد تخصیص اعتبار احداث واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به شکل کارشناسی شده‌تری ادامه یابد و اقشار کم درآمد نیز از مزایای مسکن ویژه بهره‌مند شوند.

علی تدین گفت: یکی از عواملی که قیمت مسکن را بالا می‌برد زمین است که روز به روز در شهرها و کلان‌شهرها افزایش قیمت پیدا می‌کند. وی افزود: بر این اساس دولت می‌تواند به سمت حوزه‌های خارج شهر برود و شهرک‌های اقماری ایجاد کند تا زمین رایگان شود و قیمت مسکن پایین بیاید.

*ساخت واحدهای ارزان قیمت با ایجاد شهرک‌های اقماری

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان تهران به دلیل پایین بودن هزینه‌ها در ساخت شهرک‌های اقماری، قیمت واحدهای مسکونی ارزان‌تر تمام می‌شود و ضمن مشارکت بخش‌های غیردولتی و خصوصی امکان رقابت برای ساخت مسکن بهتر و کیفی‌تر نیز به وجود می‌آید.

تدین اظهار کرد: وقتی که در شهرها مسکن ساخته می‌شود اگر خریدار کافی وجود نداشته باشد مالک واحد مسکونی را نگه می‌دارد تا در زمان مناسب بفروشد و از این جهت عده بسیاری در خرید خانه دچار مشکل می‌شوند اما دولت برای مقابله با چنین وضعیتی بهتر است که شهرک‌های اقماری در اطراف تهران یا کلان‌شهرها احداث کند تا ضمن فراهم کردن امکان صاحبخانه شدن برای آحاد مردم، با فزونی گرفتن قیمتها مقابله کند.

وی ابراز امیدواری کرد در دولت یازدهم تزریق اعتبارات لازم برای احداث واحدهای مسکن مهر به شکل کارشناسی‌تر ادامه یابد و اقشار کم درآمد نیز از مزایای مسکن ویژه استفاده کنند.

*مقابله دولت با دلالان و رانت‌خواران مسکن

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان استان تهران درعین حال درباره کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گران بازار مسکن گفت: کسانی که سرمایه‌ای در اختیار دارند، این سرمایه را در موقعیتهای مختلف به سمت و سوی کالا یا صنعتی پیش می‌برند که برایشان نفع و بهره خوبی داشته باشد؛ طبعا مسکن و ساخت و ساز نیز هر از گاهی دستخوش دلال بازی، گران فروشی و رانت خواری می‌شود ولی دولت باید از قبل ساز و کار اقتصاد مسکن را به گونه‌ای پیش ببرد که مسکن و نیاز واقعی مردم دچار دلال بازی نشود. به گفته وی دولت باید از چنان وضعیت اقتصادی قوی برخوردار باشد که در زمان مناسب وارد عمل شود و از بروز پدیده دلالی و رانت‌خواری جلوگیری کند.

شاسا

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0