تهیه نقشه حریم شهر قزوین

معاون شهرسازی و معماری شهردار قزوین گفت: پروژه نقشه حریم شهر که در اداره GIS معاونت شهرسازی و معماری تهیه شده بر اساس مختصات utm تدقیق شده، در محیط نرم‌افزار اتوکد به لایه‌های اطلاعاتی به اتمام رسید.

فرزانه نظری‌پور اظهار داشت: با توجه به اهمیت و کاربرد اطلاعات و نقشه‌ها در مدیریت شهری وجود سیستم GIS برای ساماندهی، تحلیل و پردازش، ارائه اطلاعات و استفاده از آن‌ها ضروری بوده و یکی از نقشه‌هایی که کاربردهای گسترده‌ای در حوزه‌های شهری داشته، نقشه حریم شهر است که شامل شهر قزوین و روستاها و شهرهای پیرامون آن است.

وی افزود: پروژه نقشه حریم شهر که در اداره GIS معاونت شهرسازی و معماری تهیه شده بر اساس مختصات utm تدقیق شده، در محیط نرم‌افزار اتوکد به لایه‌های اطلاعاتی محدوده‌های روستاها، شهرها، شبکه راه‌های ارتباطی، محدوده قانونی و حریم شهر، رودخانه‌ها و شبکه آبراهه‌ها،کانال‌ها و مسیل‌ها، ارتفاعات و توپوگرافی (منحنی‌های میزان)، باغ‌ها و اراضی مزروعی دسته‌بندی شده در نهایت با GIS Ready کردن نقشه یادشده و انتقال به محیط نرم‌افزار GIS Arc و تهیه پایگاه اطلاعات قابل بهره‌برداری است.

نظری‌پور ادامه داد: نقشه حریم شهر کاربردهای متنوعی داشته و برای جانمایی موقعیت شهرها، شهرک‌های صنعتی و روستاهای پیرامون شهر قزوین به صورت موضوعی و شماتیک (اقبالیه، محمودآباد، الوند، محمدیه، بیدستان، شهر صنعتی البرز، شهر صنعتی لیا) برای اهداف شهری، تدقیق محدوده‌های حرایم شهر و محدوده‌های مناطق شهرداری قزوین، تدقیق محدوده‌های استحفاظی برای بهره‌برداری در سازمان‌ها مانند جانمایی محدوده‌های گشت پلیس ساختمان (اداره اجرائیات)، محدوده‌های استحفاظی نیروی انتظامی، جانمایی محدوده‌های حفاظت محیط زیست و کاربرد در منابع طبیعی، گردشگری است. معاون شهرسازی و معماری شهردار قزوین عنوان کرد: مدت زمان سپری شده برای تهیه و تکمیل پروژه فوق به مدت یک ماه به طول انجامید.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0