کاهش صدور پروانه ساختمان

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به سیاست های اقتصادی تاثیر گذار بر حوزه مسکن گفت : عدم تحقق تسهیلات ارزان قیمت و افزایش قیمت ساخت‌وساز سبب شد تا بازار مسکن از اولویت اول سبد خانوار خارج شود .

جعفری با بیان این مطلب گفت : یکی از مسائلی که طی سال های اخیر در حوزه مسکن کاملا نمود پیدا کرد بحث سیاست‌های اقتصادی بود و شاهد بودیم که به دلیل عدم تحقق تسهیلات ارزان قیمت و افزایش قیمت ساخت‌وساز ، بازار مسکن از اولویت اول سبد خانوار خارج شود. وی با اشاره به تاثیر بوروکراسی اداری و تسهیلات وام‌های ارزان قیمت در بافت های فرسوده اظهار کرد : در این بخش پرداخت نشدن وام‌ها قدرت اقتصادی ساکنین بافت های فرسوده را پایین آورد.

جعفری در ادامه خاطر نشان کرد : نوسازی بافت‌فرسوده باید توسط خود مردم انجام شود تا منافع مالی نوسازی که شامل تخفیف ۱۰۰درصدی در عوارض و تراکم و همچنین رشد ارزش‌افزوده ملک است، به جیب صاحبان املاک فرسوده برود. مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تصریح کرد : با این وجود در حال حاضر سرمایه‌گذارانی که دارای منابع مالی کلان هستند در این حوزه فعال شده‌اند و به تبع آن تولید مسکن را برای ذخیره‌سازی سرمایه شان برای بهره برداری در آینده نه چندان دور به دست گرفته‌اند.

وی با بیان این که اگر ارزش افزوده ای در نوسازی به وجود بیاید، باید در سبد سرمایه‌ای مالک بافت قرار گیرد، افزود : در حال حاضر روند صعودی صدور پروانه به یک روند ثابت تبدیل شده‌است و اگر این فشارها بخواهد افزایش پیدا کند و شوک‌های وارد شده به بخش مسکن همچنان ادامه داشته باشد روند نوسازی در بافت فرسوده حتی نزولی هم خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0