احیای بافت فرسوده اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اختصاص پروانه ساخت با حداقل قیمت به مالکان خانه‌های موجود در بافت فرسوده از جمله سیاست‌های تشویقی شهرداری و شورای شهر برای باز‌سازی و احیای بافت فرسوده شهر است.

عبدالرسول جان‌نثاری با اشاره به ضرورت نو‌سازی و احیای بافت فرسوده شهر اظهار کرد: بافت فرسوده از بافت‌هایی است که ابعاد مختلفی باید برای احیای این بافت در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مباحث عمران شهری، پروژه‌ای، اجتماعی و مباحث فرهنگی باید برای نو‌سازی و احیای بافت فرسوده مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در راستای نو‌سازی و احیای بافت فرسوده باید در میان مردم انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید به این جمع‌بندی برسند که خود نسبت به نو‌سازی و احیای خانه‌های خود در بافت فرسوده اقدام کنند، افزود: زمین یا خانه‌های موجود در بافت فرسوده در اختیار شهرداری نیست که شهرداری خود نسبت به احیای بافت فرسوده موجود در سطح شهر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مردم در بافت فرسوده در خانه‌های خود سکونت دارند و این فرهنگ‌سازی باید ایجاد شود تا مالکان این خانه‌ها به سوی نو‌سازی و احیای خانه‌های خود در بافت فرسوده تشویق شوند، ادامه داد: سیستم بانکی باید در راستای احیای بافت فرسوده موجود در سطح شهر فعال شود و وام‌های با بهره بانکی کم را به مالکان خانه‌های موجود در بافت فرسوده اختصاص بدهد.

جان‌نثاری با بیان اینکه همچنین سیستم بانکی باید وامی را به عنوان وام اجاره تعریف کند و در اختیار مالکان خانه‌های فرسوده قرار بدهد، تاکید کرد: این مالکان باید وام اجاره را دریافت کنند تا با اجاره کردن خانه‌ای دیگر نسبت به انجام اقدامات لازم به منظور احیای خانه خود در بافت فرسوده اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون وام اجاره در سیستم بانکی کشور وجود نداشته است، افزود: وام‌های اختصاص داده شده از سوی بانک برای احیای منازل در بافت فرسوده باید براساس پیشرفت فیزیکی پروژه باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان به سیاست‌های تشویقی شهرداری و شورای شهر در راستای احیای بافت فرسوده موجود در سطح شهر اشاره کرد و گفت: اختصاص پروانه ساخت با حداقل قیمت به مالکان خانه‌های موجود در بافت فرسوده از جمله سیاست‌های تشویقی شهرداری و شورای شهر برای باز‌سازی و احیای بافت فرسوده شهر است.

وی با اشاره به اینکه همچنین قیمت تراکم به متقاضیان نو‌سازی منازل موجود در بافت فرسوده با ۵۰ درصد تخفیف صورت می‌گیرد، اظهار کرد: شورا و شهرداری اصفهان سیاست‌های تشویقی را در راستای احیای بافت فرسوده اصفهان اعمال می‌کنند.

جان‌نثاری با بیان اینکه همچنین برای احیای بافت فرسوده اصفهان در کنار ضرورت وجود اراده فردی باید یک همت جمعی نیز وجود داشته باشد، گفت: مجموع بافت فرسوده شهر اصفهان بیشتر از بافت فرسوده مصوب بوده، اما در حال حاضر تنها بخشی از این بافت مصوب شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0