حذف موانع نوسازی بافت فرسوده

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه ساختار مدیریت شهری می بایست به گونه ای باشد که جریان نوسازی مردمی را محقق سازد، اظهار داشت: تسهیلگری و حذف موانع پیش روی نوسازی از جمله اصلی ترین برنامه های سازمان نوسازی برای تحقق این جریان است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه بازدیدهای میدانی از بافت های فرسوده عصر روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مدیران دفاتر خدمات نوسازی منطقه ۱۸ در شهرداری منطقه ۱۸ حاضر شد.

علیرضا جعفری ضمن اشاره به تأکید شهردار تهران در احیاء و نوسازی و ارتقاء کیفیت زندگی در داخل بافت های فرسوده، خاطرنشان کرد: در بافت های فرسوده زلزله اجتماعی محقق شده و مدیریت شهری موظف است برای کنترل این زلزله که در حوزه کالبدی بسیار اثرگذار است، گامی مؤثر برای خدمت به شهروندان بردارد.

جعفری با بیان اینکه ساختار مدیریت شهری می بایست به گونه ای باشد که جریان نوسازی مردمی را محقق سازد، اظهار داشت: تسهیلگری و حذف موانع پیش روی نوسازی از جمله اصلی ترین برنامه های سازمان نوسازی برای تحقق این جریان است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این خصوص توضیح داد: راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی در محلات فرسوده از جمله اقداماتی بود که به منظور تسهیل گری و شناسایی موانع و مشکلات در نوسازی بافت های فرسوده در هر محل صورت گرفت و شهرداری تهران امروز مفتخر است که به عنوان اولین شهرداری در کلانشهرهای کشور اقدام به این مهم نموده است.

جعفری با اشاره به تأکید قالیباف مبنی بر حضور میدانی و عملیاتی در بافت های فرسوده از تشکیل ستادهای ویژه نوسازی در مناطق خبر داد و گفت: منطقه ۱۸ سومین منطقه ای است که در دور جدید از بازدیدهای میدانی از بافت های فرسوده در خدمت آن هستیم که امید است با تدابیر شهردار این منطقه و همکاری های مشترک با تأکید بر رویکرد مدیریت اجتماعی از ظرفیت های موجود در این منطقه برای شتاب در امر نوسازی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران مستند سازی و هدایت بودجه مناطق در امر نوسازی را از جمله برنامه های مهم ستادهای ویژه نوسازی مناطق ذکر کرد و گفت: صدور پروانه رایگان در نوسازی یکی از اقدامات مهم تسهیلگری در نوسازی بافت های فرسوده است و در کنار آن، خدماتی که در قالب بودجه های عمرانی، ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی و … در داخل مناطق ایجاد می شود قطعاً تأثیر مثبتی در امر نوسازی خواهد داشت.

وحید نوروزی، شهردار منطقه ۱۸ نیز در این جلسه با اشاره به پائین بودن توانمندی اقتصادی شهروندان ساکن در بافت های فرسوده و ضرورت ورود جدی به مقوله احیا و نوسازی در این بافت ها، تصریح کرد: اوقاف نقش ویژه ای در منطقه ۱۸ دارد و در همین راستا تعاملات بیشتری با این سازمان به منظور ساماندهی بافت های فرسوده این منطقه صورت می گیرد.

شهردار منطقه ۱۸ خاطرنشان کرد: کاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب ازسیاستهای شهرداری تهران است و با جذب و ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بافت ها می توان پروژه های مورد نیاز شهروندان را اجرا وگامی درجهت تأمین نیازها واجابت خواسته های آنها برداشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی می تواند شهرداری منطقه ۱۸ را به عنوان شریک ویژه خود قلمداد کرده و شهرداری منطقه نیز با تمام وجود برای رفع مشکلات مردم در امر نوسازی و ارائه راهکارهای مناسب در راستای منافع شهروندان اقدام خواهد کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0