حفاظت از باغ‌های تهران و ری

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۰ از شکل گیری کارگروه ویژه در شورا به منظور عدم تغییر کاربری باغ‌ها و اراضی کشاورزی شهر تهران و به ویژه ری خبرداد.

محمد سالاری در حاشیه دیدار مردمی با شهروندان منطقه ۲۰ به اهتمام بیش از پیش شورا بر عدم تغییر کاربری باغ‌ها و اراضی کشاورزی بر اساس منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کارگروه ویژه‌ای در شورای شهر تهران شکل گرفته است که با پایش تمامی پروانه‌ها و عدم خلاف‌های صادر شده از دست اندازی احتمالی به باغ‌ها و اراضی کشاورزی شهر تهران و به ویژه شهرری جلوگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به لزوم حفظ باغات و اراضی کشاورزی شهرری در جهت توسعه گردشگری این منطقه اشاره کرد و افزود: بسترسازی لازم برای جذب سرمایه‌گذاران به منظور احداث مراکز چند منظوره، افزایش سرانه‌های خدماتی و رفاهی و در نهایت تسریع فرآیند توسعه گردشگری از الزامات مدیریت شهری منطقه ۲۰ است که با توجه به ظرفیت مطلوب این شهر بایستی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران و ارتقای جایگاه مناطق جنوبی از دغدغه های شورای شهر نیز هست تصریح کرد: تداوم نگاه ویژه به منطقه ۲۰ در تدوین برنامه ۵ ساله دوم و افزایش اعتبارات سال ۹۳ برآیندی از توجه ویژه شورای شهر تهران به این منطقه جنوبی است که با اجرایی شدن آن شاهد تحولات عظیم فرهنگی، خدماتی و اجتماعی در این منطقه خواهیم بود.

سالاری ادامه داد: قدمت و تمدن کهن شهرری بستر خوبی برای تحقق شهرسازی ایرانی و اسلامی ایجاد کرده که مدیریت شهری ملزم به رعایت آن در نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پایان اشاره کرد: تملک و بازگشایی معابر میانی در بافت های فرسوده از موارد اولویت داری است که در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده دیده شده و شهرداری‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0