رویکردهای نو در طراحی فضای عمومی شهری

یک پارک آبی مینیاتوری که در محله کیکوجی در شهر کوماموتو در ژاپن طراحی و اجرا شده‌ یک فضای عمومی موفق در مقیاس محله را به نمایش می گذارد.

سه پارک عمومی کوچک که در محله کیکوجی در شهر کوماموتو در ژاپن طراحی و اجرا شده‌اند، فضاهای عمومی محله را تشکیل می‌دهند. هدف از طراحی این پارک‌ها اضافه کردن فضای سبز برای احیاء منطقه قدیمی شهر با هدف تشویق مردم به استفاده از فضاهای عمومی محله‌ای است.
یکی از این سه فضاها، یک پارک آبی مینیاتوری است که از سه حوضچه بزرگ پراکنده به همراه آلاچیق و نیمکت برای مکث و استراحت تشکیل شده است. Takao Shiotsuka طراح این فضاها، طرح خود را با سرویس بهداشتی، سازه‌های سنگی و کفسازی شن و ماسه‌ای کامل کرده است. کودکان می‌توانند در استخرهای کم‌عمق بازی کنند و بزرگسالان نیز می‌توانند در حوضچه‌های دیگر از آب لذت ببرند. فضای سبز بخاطر هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری و به سبب ایجاد فضاهای غیر قابل دفاع عمداً از طرح کنار گذاشته شده‌اند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0