تاثیر معماری اسلامی بر زندگی مردم

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: معماری اسلامی بر زندگی مردم تاثیر گذار است.

حسن رحیم پورازغدی در نخستین نشست شهرسازی اسلامی و چشم انداز شهر شیراز افزود: در معماری شهر سازی اسلامی تنها نباید به کلیات اکتفا کرد زیرا معماری و فضای سبز شهری اسلامی و غیر اسلامی تأثیر مثبت و منفی در شهر دارد.

وی ادامه داد: باید بررسی کرد که امروز مدیریت ترافیک با مال، اعصاب و جان این ملت چه کرده، نباید منتظر بیان شکل و روش جزییات باشیم زیرا خدا به ما عقل داده است. وی تاکید کرد: معماری اسلامی ما را برخی تنها مختص زمان صفویان می‌دانند. رحیم پورازغدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبلیغات شهری می‌تواند هم باعث مصرف زدگی و هم باعث بهبود سبک زندگی شود، افزود: معماری و شهرسازی به اضافه اصراف، غیر اسلامی است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: در هیج جایی از قرآن و حدیث نیامده که معماری اسلامی باید چگونه باشد اما ممکن است یک معمار اسلامی با الهام گرفتن از آیات، فضا، حجم و رنگ یک ساختمان را در نظر بگیرد. وی تاکید کرد: معماری اسلامی تنها به گنبد ساختن نیست.

رحیم پورازغدی یادآور شد: اسلام عبارت است از هستی شناسی، انسان شناسی و جهان شناسی است که باید به آنها توجه ویژه داشت. عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: باید کرسی‌های بحث مانند این نشست مکرر برگزاری شود و جنبه‌های ایجابی و سلبی را در نظر بگیریم. وی تاکید کرد: اگر فرهنگ حاکم بر جامعه‌ای درست پیش رود، مدیریت‌ها خوب عمل کنند و ایمان به توحید و عدالت داشته باشند از درون این اخلاق اسلامی شهر اسلامی متولد می‌شود.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: در تفکر اسلامی هرگز شیطان بر انسان حاکم نیست، در برابر سینما و معماری باید مسئولیت ‌پذیر باشیم، اسلام به همه چیز کار دارد زیرا اسلام دین نمادین نیست بلکه باید نهادینه شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0