اتوبوس سریع در چین

چین کشوری است با بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر جمعیت که یک پنجم جمعیت جهان در این کشور زندگی می‌کند. در این کشور ۳۵ شهر جمعیتی بالای یک میلیون نفر و ۲۱ شهر جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. از اینرو اتخاذ سیاست‌های حمل و نقل عمومی انبوه‌بر کارا و موثر در شهرهای این کشور امری بسیار حیاتی و ضروری است.

با وجود اینکه کمتر از ۱۰ سال از معرفی سیستم اتوبوس سریع در دنیا می گذرد اما بسیار از شهری چین استفاده و توسعه حمل و نقل و عمومی بر مبنای این سیستم را در اولویت کاری خود قرار داده?اند از جمله شهرها می?توان از: پکن (Beijing)، کونمینگ(Kunming)، چونگ کینگ(Chongqing)، شن زهن(Shenzhen)، تایپه(Taipei)، چنگ دو(Chengdu)، چونگ?کینگ(Chongqing)، هنگزهو(Hangzhou)، هئیان(Huaiӡn)، جنیان(Jinan)، شانگ?های(Shanghai)، شنگیان(Shengyan)، تیاچونگ(Tӡichung)، تینان(Tӡinan)، تینجینگ(Tienjing)، ووهان(Wuhan)، زیان(Xiӡn)، زیامان(Xiamen)و … نام برد. در این مجال بمرور فقط به ذکر مشخصات کلی خطوط اتوبوس سریع در چهار شهر اول پرداخته خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0