تقویت روحیه همکاری در شهروندان از امور فرهنگی مهم

یک تفاوت فرهنگی دیگر که در مسکو مشاهده کردم

در طناب بازی که در ایران انجام می شود، یک بچه از وسط طنابی که توسط دو نفر چرخانده می شود بالا و پایین می پرد، و اگر طناب به بدن او بخورد و از حرکت باز ایستد فرد می بازد.

اما در مسکو دیدم که بچه ها(۴ تا ۵ نفر) دست هم را میگیرند و با هم بالا و پایین می پرند. در این حالت اگر هرکسی به طناب بخورد همه بازنده می شوند. و لذا سعی می کنند بچه های ضعیفت و یا کوچکتر را با خود هماهنگ کنند. در این بازی، حس همکاری و تقویت همدیگر در بچه ها رشد میکند و اگر کسی خطا کرد همه بازنده خواهند شد.

تفاوت فرهنگی!

در مهد کودک های ایران ۹ صندلی میگذارند و به ۱۰ بچه می گویند هر کی نتواند سریع برای خودش یک جا بگیرد باخته و بعد ۹ بچه و ۸ صندلی و ادامه بازی تا یک بچه باقی بماند. بچه ها هم همدیگر را هل می دهند تا خودشان بتوانند روی صندلی بشینند.در مهد کودک های ژاپن ۹ صندلی می گذارند و به ۱۰ بچه می گویند اگه یکی روی صندلی جا نشود همه باختید. لذا بچه ها نهایت سعی خودشون را میکنند و همدیگر رو طوری بغل میکنند که کل تیم ۱۰ نفره روی ۹ تا صندلی جا بشن و کسی بی صندلی نماند. بعد ۱۰ نفر روی ۸ صندلی، بعد ۱۰ نفر روی ۷ صندلی و همینطور تا آخر.با این بازی ما از بچگی به کودکان خود آموزش میدهیم که هر کی باید به فکر خودش باشد. اما در سرزمین آفتاب، چشم بادامی ها با این بازی به بچه هاشان فرهنگ همدلی و کمک به همدیگر و کار تیمی رو یاد می دهند …

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0