وظایف فرهنگی شهرداری آلمان

خدمات فرهنگی و هنری جزو شهرداری ها در اغلب کشورهای جهان است و در این میان شهرداری ها در کشورهای توسعه یافته سهم بیشتری را پذیرفته اند.

خدمات در زمینه اداره تئاترها، ارکسترها و موزه ها در زمره وظایف شهرداری های شهرهای آلمان قرار دارد.

در زمان حاضر از ۸۷ شهر بزرگ کشور، در ۵۲ شهر تئاتر شهرداری، در ۱۲ شهر اپرا و در تعداد زیادی نیز ارکستر وجود دارد.

انواع مختلف موزه های متعلق به شهرداری نیز به شکل وسیعی فعالیت می کنند.

ایجاد کتابخانه ها، احداث ساختمان برای آنها، تأمین پرسنل مورد نیاز، تهیه و خرید کتاب و انجام امور مالی کتابخانه ها از جمله وظایف شهرداری هاست.

هم اینک شهرداری های آلمان وظایفی چون ساخت، تعمیر و نگهداری مدرسه ها و هنرستان ها را تقبل کرده اند و افزون بر آن انتخاب محل احداث فضاهای آموزشی از نظر تراکم جمعیت را بر عهده دارند.

تأمین وسایل آموزشی و نگهداری این گونه بناها را نیز شهرداری ها انجام می دهند. در مقابل تعیین سیاست آموزشی، استخدام کادر آموزشی و نحوه آموزش بر عهده حکومت مرکزی است.

شهرداری ها می توانند به تنهایی و یا با کمک سایر ادارات محلی نسبت به تأسیس کلاس های آموزشی برای بزرگسالان اقدام کنند.

یکی دیگر از امکاناتی که شهرداری ها در شهرهای آلمان ارائه می دهند ایجاد مکانهایی بنام Bürgerhaus یا Community center می باشد که بعنوان مکانهای مناسب و ارزان قیمتی با امکانات پذیرایی و برگزاری جلسات – مهیمانی ها ( عروسی – تولد) گردهمایی گروههای مختلف مردم ارائه خدمات می دهد.

بعضی از آنها دارای حیاط و زمین بازی برای بچه ها هم می باشد.

این گونه مکانها معمولاً بصورت خصوصی اداره می شوند ولی گزارشی از فعالیت ها و برگزاری هر مراسم را به شهرداری مذکور نیز اطلاع می دهند.

همچنین، هر شهر زیر نظر شهرداری، برای خود برنامه های فرهنگی خاصی به مناسبتهای مختلف برگزار می کند.

مثلا ً در شهر کلن برنامه ای برای حدود ۲ هفته برگزار می شود که در آن همه گروههای هنری – مذهبی – اقلیتها و گروههایی از مهاجرین کشورهای مختلف در زمانبندیهای مشخص شده کار هنری- موسیقی- آشپزی و سخنرانی – تئاتر و… خود را ارائه می دهند که شرکت در آنها رایگان است.

در مناسبتهای مختلف مثل آغاز سال نو بازارهای خرید بصورت مراکز خوداشتغالی، که در ایران هم وجود دارد، زیر نظر شهرداری ها برگزار می شود و افراد تولید خود را برای فروش در غرفه هایی که در میادین اصلی شهر دایر می گردد می فروشند .

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0