شهر تورنتو کانادا

شهری بزرگ، شهری که می توان گفت محل برخورد و ملاقات اقوام و ملیت‌های گوناگونی است.

تورنتو مرکز استان انتاریو و مرکز تجاری کانادا است.به تورنتو“ماشین اقتصادی کانادا” می‌گویند. تورنتو به عنوان بزرگترین شهر کشوری که در شمال قاره آمریکا قرار دارد؛ دارای ۷ ساختمان با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر است.

در میان این ساختمان هایی که به دلیل معماری ویژه شان تحسین برانگیز هستند برج معروف cn با ارتفاع شگفت انگیز و عجیب ۵۵۳ متر قراردارد.

این برج به عنوان یکی از ساختمانها ی باشکوه و عظیم جهان همواره مورد توجه بسیاری از مردم بوده است.

جمعیت این شهر در حدود  ۱/۵ میلیون نفر است و به عنوان یکی از شهرهای زیبای جهان مورد توجه بوده است.

تورنتو شهری‌ با افق دیدنی است. این شهر بزرگ از ترکیب ۶ شهرداری مستقل تشکیل شده است.هر یک از این شهرداری‌ها دارای تاریخچه و مشخصات خاصی هستند که در طول سال‌ها شکل گرفته است.

عناوین بخش‌های تورنتو:

  • تورنتو (مرکزی، شرقی، غربی و شمالی)
  • میسی ساگا (Mississauga)
  • نورث یورک (North York)
  • اسکاربرو (Scarborough)
  • اتوبیکوک (Etobicoke)
  • برامتون (Brampton)

مرکز شهر

منطقه مرکزی شهر تورنتو که قلب اداری و تجاری شهر نیز محسوب می‌شود، بین خیابان‌های بلور در شمال، دریاچه انتاریو در جنوب، خیابان بی ویو (Bayview) و بزرگراه دان ولی (Don Valley Parkway)در شرق و خیابان بترست (Bathurst) در غرب محصور شده است.

دفتر مرکزی اکثر شرکت‌های کانادایی در ساختمان‌ها و آسمانخراش‌های این منطقه قرار گرفته است.

جمعیت زیادی در این بخش ساکن هستند و افزایش شمار آپارتمان‌های مسکونی در سال‌های اخیر بیانگر علاقه مردم به شیوه زندگی در مرکز شهر است.

تنها در منطقه Bloor Yorkville، تعداد ۷۰۰ بوتیک، رستوران، هتل و گالری است. شروع خیابان یانگ در این منطقه قرار دارد که به طرق مختلف قابل دسترسی است. از جمله ۳ ایستگاه مترو و ۳ مسیر تراموا در این بخش خیابان یانگ است.

خیابان یانگ مرکز فروشگاه‌های ریز و درشت و مرکز خرید ایتون (Eaton Centre) است. فقط در این خیابان، ۶۰۰ فروشگاه، ۱۵۰ رستوران و کافی شاپ و ۷ هتل قرار دارد.

در سال‌های اخیر این منطقه در حال تبدیل به فضای در حال توسعه تجاری است و احداث میدان دانداس و پاکسازی دائم معابر تحت همین برنامه انجام می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0