انتقاد آخوندی از فضای کالبدی شهرها

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کالبد شهرها بسیار عبوس و خشن شده اند بر لزوم لطافت و مهربانی در شهرها تاکید کرد و گفت: زمانی که در خیابان های ابرو ترش کرده و نامهربان که جای برای پیاده روها ندارد و فقط جای ماشین است؛ قدم می گذارم رنج می برم.

عباس آخوندی که امروز از خانه هنرمندان در تهران بازدید کرد در جمع هنرمندان خود آموخته در برنامه پرواز خیال با تبریک سالروز ولادت بانوی مهربانی و عشق، حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: عشق مایه اصلی رشد و برقراری ارتباط اجتماعی است و به این خاطراز نمایشگاه هنرمندان خود آموخته در خانه هنرمندان بازدید کردم تا اینکه بار دیگر به خودم یادآوری کنم که عمران و ساخت وساز صرفا فیزیکی، آبادانی نیست و به شرطی آن آبادانی پایدار خواهد بود که شهروندان بتوانند به یکدیگر مهر بورزند و این زمانی اتفاق می افتد که ما موجودیت انسان را قبول کرده باشیم.
وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: در نمایشگاه هنرآموختگان خود آموخته به قدرت خلاقیت انسان ها ایمان می آوریم. در برخی اوقات انسان ها را آنقدر کوچک و بی مایه می شماریم که می خواهیم به آنها کمک کنیم؛ در حالی که توانمندی آنها بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنیم. وی یادآور شد: در توسعه شهری که ما پیش گرفته ایم قدرت خلاقیت از انسان ها گرفته شده است و خیلی وقت ها اقدامات دولت ها مانع رشد انسان ها می شود که باید این موانع برداشته شود.
آخوندی با ابیان اینکه بخشی از هنر در انواع علم ، دانش و حرفه ورزی ها است، تصریح کرد: این نمایشگاه به من آموخت که هیچ وقت فراموش نکنم که شهر سازمان اجتماعی و محل زندگی شهروندان است و شهر تنها کالبدی از سنگ و کلوخ نیست.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هنرمندان پیام خودباوری را به ما می گویند و هنر جان مایه روحی است که در کالبد دمیده می شود. همچنین این هنر است که بی پایان است و قدرت، خلاقیت، مظهر زیبایی، جمال و کمال است. وی با تشکر از برگزار کنندگان وهنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه هنرمندان خود آموخته در خانه هنرمندان تهران، ابراز داشت: از شما که به چشمه جوشان وجودتان برگشتید و هیچ گاه نا امید نشدید متشکرم. من امروز امید گرفتم و بسیار چیز آموختم.
آخوندی اظهار امیدواری کرد که در بسیاری از شهرها در گستره این سرزمین شاهد پرورش خلاقیت های هنری باشیم و شاهد ایرانی اسلامی آباد و آزاد باشیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در نشستی با مدیرعامل خانه هنرمندان با تاکید براینکه باید نگاه انسان محور به شهر داشته باشیم، خواستار رابطه متقابل این مرکز با وزارت راه وشهرسازی به ویژه با شرکت عمران و بهسازی شهری شد و تاکید کرد: با خانم ها و آقایان هنرمند مذاکراتی داشته باشیم که بازآرایی از شهر داشته باشند.
مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از توجه وزیر راه و شهرسازی به موضوعات فرهنگی جامعه، ایده خود را در خصوص ایجاد روستاهای سنتی در مراکز شهرهای مدرن به منظور تعریفی از زندگی مدرن در فضای مدرن طرح کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0