پدیده شاندیز متوقف شد + سند

شورای عالی شهرسازی طی مصوبه ای اعلام کرد: شهرداری شاندیز از تداوم بخش‌های اجرا نشده طرح تا تطابق با طرح‌های مصوب ممانعت به عمل آورد.

ترکیب جدید شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور به دنبال واکاوی‌هایی که در مصوبات ترکیب قبلی شورا با هدف شناسایی مجوزهای اشکال‌دار، انجام می‌دهد، به سراغ سومین پروژه بزرگ و پرهیاهو بعد از گود بابک‌زنجانی و طرح تفصیلی تهران رفت و دستور توقف آن را صادر کرد.

شورای‌عالی شهرسازی ۲۸ دی و ۱۲ بهمن‌ماه امسال در ۲جلسه مفصل، پروژه ساخت شهرک چندمنظوره پدیده شاندیز را که مدتی است در مشهد در جریان است، مورد بررسی قرار داد و سرانجام ضمن تعیین هیات‌کارشناسی از طرف شورا برای اعزام به منطقه جهت بررسی عینی و فنی این پروژه، دستور ممنوعیت پیشرفت‌کار در بخش‌های اجرا نشده پدیده ‌شاندیز را صادر کرد.

متن این مصوبه شورای‌عالی شهرسازی که در سایت روزنامه رسمی منتشر شده، حاکی است: شورای‌عالی ابتدا در جلسه ۲۸دی، گزارش طرح پدیده شاندیز را مورد بررسی قرار داد و مقرر کرد دبیرخانه شورا بررسی حقوقی از بابت انطباق موضوع با قوانین را انجام دهد و در جلسه ‌بعدی نتایج آن را مطرح کند.

شورای‌عالی سپس در جلسه ۱۲بهمن، مصوب کرد «شورای‌عالی نمایندگان خود را برای نهایی کردن مدارک طرح به منطقه اعزام کند و شهرداری شاندیز موظف است هیچ مجوزی خارج از حدود طرح‌های مصوب صادر نکند و از تداوم بخش‌های اجرا نشده طرح تا تطابق با طرح‌های مصوب ممانعت به عمل آورد.»

پدیده شاندیز بزرگ‌ترین کارگاه ساختمانی با هزاران نفر کارگر و نیروی کار در کشور محسوب می‌شود که محل اجرای آن در مشهد است و قرار است چندین ساختمان مسکونی، تجاری و رفاهی در آن احداث شود.

شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور حدود ۲ ماه پیش، مجوزی را که شهرداری تهران به بابک زنجانی برای احداث یک برج ۳۷طبقه در محله ایران‌زمین شهرک‌غرب داده بود به خاطر مغایرت این مجوز با مقررات ابطال کرد و ماه گذشته نیز دستور بازنگری بر طرح ‌تفصیلی جدید تهران و توقف صدور مجوز تغییرکاربری در پایتخت را صادر کرد.

براساس این گزارش، آنطور که از متن مصوبه شورای‌عالی برمی‌آید، دستور توقف ساخت بخش‌های اجرا نشده پدیده شاندیز، موقتی است و بعد از بررسی‌های تکمیلی شورای‌عالی شهرسازی، ادامه یا توقف آن تعیین تکلیف خواهد شد.

494793_233

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0