ایده طرح ساماندهی تهران از کی بود؟

وزیر راه و شهر سازی گفت: مرحوم کازرونی از نخستین کسانی بود که طرح ساماندهی تهران را تهیه کرد و همواره برای ارتقای کیفیت زندگی در پایتخت تلاش و پیگیری می کرد.

آخوندی در نهمین آیین سالگرد در گذشت سراج الدین کازرونی که با حضور شماری از وزیران کنونی و سابق و همچنین برخی دیگر از مسئولان برگزار شد، افزود: آن مرحوم همواره تلاش می کرد که انضباط شهری در پایتخت حاکم شود و همیشه نگران تهران بود و در این زمینه فعالیت بسیاری کرد. وی ایجاد شهرهای جدید و تدوین طرح توسعه شهرها به صورت سامان یافته را از جمله فعالیت های مرحوم کازرونی عنوان کرد.

آخوندی عدالت خواهی و مبارزه با فساد را از جمله ویژگی های مرحوم کازرونی ذکرکرد وگفت: مرحوم کازرونی در بحث توسعه عدالت بسیار جدی بود و بدون اینکه تظاهر کند به بحث عدالت توجه داشت. وزیر راه وشهرسازی افزود: مرحوم کازرونی همواره در تلاش بود برای اقشار کم در آمد زمین تهیه کند و بیشتر عمل می کرد و ارایه خدمات به محرومان را هزگر بر زبان نمی آورد. وی در خصوص مبارزه با فساد گفت: آن مرحوم در مبارزه با فساد بسیار سخت گیر بود و هیچ وقت از کنار فساد نمی گذشت و همواره علیه مفاسد به مبارزه برمی خاست.

مرحوم کازرونی درسال ۱۳۲۵ در اصفهان متولد شد و در خلال سالهای ۶۳ تا ۶۸ در دولت های سوم و چهارم ، ۶۸ تا ۷۲ به عنوان وزیر مسکن وشهرسازی و سپس به مدت چهار سال رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عهده داشته است.

تهیه اولین طرح کالبدی ملی، فعال سازی قانون زمین شهری و تعیین شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز، کرمان و همدان به عنوان شهرهای فرهنگی و تاریخی از جمله فعالیت های وی است. کازرونی ۲۰ دی سال ۸۴ در سن ۵۴ سالگی بر اثر عارضه مغزی درگذشت و پیکر آن مرحوم در صحن جمهوری اسلامی امام رضا (ع) در مشهد آرام گرفت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0