زمانبندی وقوع زلزله های بزرگ کشور

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و رئیس کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE گفت: به طور میانگین هر سه تا پنج سال یک زلزله با بزرگای بالای پنج در مقیاس ریشتر در کشور رخ می‌دهد.

مهندس سیدعباس جزایری افزود: کشورما جزو کشورهای بلاخیز دنیاست که هر ساله با بلایی همچون سیل، خشکسالی و زلزله روبروست، ازاین رو پژوهشکده سوانح طبیعی جهت رفع نیاز نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در زمینه پیشگیری و مقابله با سوانح و بلایا و نیز ارتقاء دانش علمی و بازآموزی آنها در کشور و برای پاسخگویی به نیاز ادارات، سازمان‌ها و نهادهای درگیر در مدیریت سوانح و بلایا در تامین نیروی انسانی و افزایش توانایی و قابلیت‌های مهارتی آنها اقدام به تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش عالی سوانح طبیعی نموده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۲۰ طرح پژوهشی توسط این پژوهشکده اجرا شده که از شاخص ترین آنها طرح جامع مطالعات خطرپذیری در استانها، طرح مطالعات آسیب پذیری پل‌های تهران، حوادث جاده‌ای و آلاینده‌ها می‌باشد، اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۰۰ دانشجو در گروه‌های آموزشی مختلف از جمله مدیریت امداد در سوانح، آتش نشانی، محیط زیست، مقاوم سازی و بازسازی، معماری و شهرسازی در مقطع کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول فعالیت هستند.

وی هدف از اجرای برنامه‌های آموزشی را ارائه نتایج مطالعات و تحقیقات انجام شده به منظور تبادل اطلاعات و آشنایی متخصصان، مهندسان، طراحان، تکنسین‌ها و سایر اقشارجامعه با آخرین دستاوردهای علمی، فنی و نیز روزآمد ساختن اطلاعات و ارتقای دانش فنی جامعه مهندسی و درنهایت برقراری تعامل میان محافل علمی و تحقیقاتی و مرکز اجرایی کشور عنوان کرد.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی ادامه داد: در همین راستا با ارائه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی در زمینه‌های مدیریت سوانح و بلایا، بازسازی و بازتوانی پس از سوانح سعی نموده بعنوان قطب آموزشی موثر کشور در اطلاع رسانی و ایجاد تعامل بین مدیران و کارشناسان نقش قابل توجهی داشته باشد.

رئیس کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE افزود: برگزاری کنفرانس‌هایی از این قبیل می‌تواند به آگاهی دادن و آموزش مدیران و کارشناسان در بخش‌های مختلف ساخت و ساز، ابنیه، راه و تاسیسات زیربنایی نقش موثری در کاهش خطرپذیری داشته باشند و مهمتر از همه در آموزش و فرهنگسازی جامعه در برابر خطرات موثر باشد. وی در پایان خاطرنشان کرد: کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE امسال در چهارم و پنجم دی ماه امسال جاری به مناسبت دهمین سالگرد زلزله بم برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بییشتر می‌توانند با شماره تلفن ‌۸ -۴۴۹۹۱۱۶۷ و یا به سایت www.dmhse.ir مراجعه نمایند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0