وظایف شهرداریها در فرانسه ( پاریس)

در پاریس شهردار مسؤلیت اجرای تصمیمهای شورای محلی و کنترل نهایی آنها، تهیه و تنظیم دستور جلسه و ریاست بر جلسه های شورا، کنترل و نظارت بر انجام خدمات عمومی، نمایندگی شهرداری در مسائل قانونی در ارتباط با حکومت مرکزی، نظارت و سرپرستی امور پرسنلی شهرداریها، تفویض و واگذار نمودن بودجه سالیانه برای تصویب شورارا دارد.
علاوه بر انجام وظایف شهرداری، همچنین شهردار نماینده دولت مرکزی ( فرماندار منطقه پاریش بزرگ و عضو هیأت دولت) است.
شهرداری پاریس وظایف گسترده ای به عهده دارد که در ادامه ذکر می شود. شهرداری پاریس در عین وابستگی نسبی به دولت از اختیارات و وظایف گسترده ای برخوردار است . اهم وظایف شهرداری پاریس به شرح زیر است:

۱- ارائه خدمات شهری و زیر بنایی
تأمین آب، تصفیه و انتقال و فاضلاب ، جمع آوری زباله،ایجاد و اداره گورستان، ارائه خدمات آتش نشانی،ایجاد ، توسعه نگهداری و تحقیقات در زمینه فضای سبز.

۲- برنامه ریزی شهری
تهیه طرحهای توسع شهری ، نظارت بر امور معماری شهرسازیف صدور پروانه ساختمانی، نظارت و کنترل ساختمانی و غیره

۳- مدیریت ترافیک شهری: ( زیر زمینی و رو زمینی)

۴- حفاظت محیط زیست:
حفاظت آب، هوا .سروصدا ، بازیافت مواد زاید

۵- رسیدگی به امور مدرسه ها

۶- رسیدگی به امور فرهنگی ، جوانان و ورزش
ترویج فعالیتهای ورزشی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت و سرگرمیهای جوانان، اداره کتاب خانه ها، اداره فرهنگ سراها، اداره و موزه ها، اداره سینماها و تئاترها، رسیدگی به امور بناهای تاریخی، اداره انجمن توسعه و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی، رسیدگی به امور مربوط به تبادلهای فرهنگی، .رسیدگی به امور موسیقی، تأسیس خانه شعر، تأسیس حرکات و تصاویر.

۷- رسیدگی به امور رفاهی و خدمات اجتماعی
رسیدگی به بهداشت مدرسه ها، تأسیس انجمن حمایت از مادران و نوزادان، حمایت از کار افتادگان، انجام مطالعات در زمینه مسائل بهداشتی و رفاهی، گرد آوریاطلاعات اجتماعی ساکنان پاریس.

۸- امور اقتصادی
رسیدگی به امور بازارهای محلی، اداره بورس کاریابی، تأسیس دفتر توسعه اقتصادی، کاریابی

۹- انجام کلیه امور عمرانی شهر
شامل ساخت راهها، پلها و ساختمانهای مورد نیاز شهر.
در پاریس تقریباً تمامی وظایف که تصور انجام آنها در یک شهر می رود، بر عهده شهرداری قرار دارد، اهمیت شهرداری پاریس وقتی بیشتر احساس می شود که ارتقای شهردار قبلی پاریس به مقام ریاست جمهوری را به خاطر آوریم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0