شورای شهر

شورای شهر Kingston Upon Hull— Kingston Upon Hull City Council
Kingston Hull مرکز اصلی ناحیه هامبر(Humber) در حاشیه غربی بندر Yorkshire در ناحیه شمال شرق انگلستان واقع شده است. Kingston Hull جمعیتی نزدیک به ۴۵۰۰۰۰ نفر دارد که ۲۵۰۰۰ نفر آن را جمعیت شهر نشین و۲۰۰۰۰ نفر دیگرآن در نواحی اطراف به زندگی مشغول هستند. این ناحیه تلفیقی از دو شهر Kingston و Hull است که در سالیان قبل wyke نامیده می شد, ناحیه Kingston در طی جنگ های محلی به واسطه کمک پادشاه Hullبه این منطقه پیوست و شهر Kingston Hullرا به وجود آورد. این ناحیه شهری همراه با امور شهرنشینی و مشاغل پسندیده ومحیط های بسیار زیبا و دیدنی و امکانات سرگرمی و تفریحات مکان قابل توجهی را برای شهروندان و دیگربازدید کنندگان به وجود آورده است. یقینا ایجاد ارتباط نزدیک با اروپا برای این شهر بهره بسیاری داشته است.
حکومت Hull یکی از اولین قدرت هایی است که تغییرات بنیادینی در سیستم حکومت محلی خود به منظور ایجاد مشارکت عمومی شهروندان در مسائل اجتماعی, اعمال کرد. تا جای ممکن تمام تصمیم گیریهای مهم شهری به کمیته های هفت ناحیه شهری محول می شود و بعلاوه جلسات محلی نیز پیرامون همین مسائل تشکیل می شود. سیستم موثر حکومت دولتی همچنین به منظور بهینه سازی مشارکت عمومی-خصوصی, ۱۰ ماده قانونی در مورد اقتصاد, تعلیم و تربیت, اجتماع برای شهرHull وضع کرد که تمامی موارد آن تحت نظر شورای شهر انجام می شود. خدماتی را که شورای شهر در خدمت شهروندان قرار می دهد بدین شرح می باشد: توقیف اتومبیل ها, صدور اجازه حمل محموله های شهری, شمارش سالیانه, بودجه سالیانه, پذیرش در مدارس, امور مدارس, آموزش سالمندان, نصب تبلیغات برروی ساختمانها, آلودگی هوا, استخر های شنا, تنظیم صورت جلسات و دستور کارآن, امور باستان شناسی, نمایشگاههای هنری, تنظیم میزان مالیات, امور رفاهی مدارس, برنامه ریزی محیط زیست, امور ثبت تولد, کتابخانه ها, پل ها, آلایش و پاکیزگی زباله های شهری, خدمات کنترل- طراحی- پاکیزگی ونظارت بر ساختمان ها, امور مربوط به گورستانها وکفن ودفن, نقشه مسیرهای اتوبوس, مشاوره شغلی, پارکینگ ها, خدمات نگهداری کودکان بی سرپرست, اطلاعات شهری, مواد زاید کلینیک های پزشکی, جلسات شورا, جرم و جنایات, آموزش ناشنوایان, آموزش ناتوانان و معلولین, رسیدگی به حیوانات مرده, انتخابات, خدمات حمایت خانواده ها, جشن ها, خدمات مالی, برگزاری مسابقات ورزشی فوتبال, پاکیزگی چمن فضاهای سبز و خیابانها, بهداشت و سلامتی شهروندان و رسیدگی به امور ادارات مربوطه, بهسازی بزرگراه ها, میراث فرهنگی, رسیدگی به امورپرداخت اجاره بها و خرید و فروش منازل, تعمیرات منازل افراد کهنسال, بی خانمان ها, هتل ها, مهمانخانه ها, اوقات فراغت, مطبوعات, امور اراضی ( کشاورزی- نقشه برداری), بازارها, موزه ها, تئاتر, آلودگی صوتی, مدارس پرستاری, پلیس شهر ,Hull خدمات مربوط به ایمنی- برنامه ریزی- رفع عیب و نقص جاده ها و خیابانها, سلامت و بهداشت مواد غذایی, مناقصات, راهنمایی توریست ها, ترافیک, حمل ونقل, خزانه داری صندوق دولت, امور بیکاران, خدمات حقوقی رفاهی, خدمات مربوط به جوانان (آموزش-کارآموزی-زمین های بازی). (http://www.hullcc.gov.uk)

شورای شهر Cardiff City Council
شهر Cardiff (مرکز «ولز») در غرب انگلستان واقع شده است. تاریخچه این شهر به ۲۰۰۰ سال قبل در زمان روم باستان برمی گردد. این شهر محل تلفیق شگفت آوری از ساختمانهای عصر ویکتوریایی و نورمن فاتح انگلیس است. Cardiff شهری پر تحرک و بین المللی است. و بندرگاه مهمی برای بریتانیا به شمار می رود.
خدمات زیادی در شورای این شهر انجام می گیرد که به ترتیب حروف الفبا در سایت وب Cardiff ارائه شده است. پاره ای از این خدمات عبارتند از: خدمات بازرسی, مشاوره و سود رسانی, رایزنی حقوقی, مرکز خدمات بهسازی Cardiff, خدمات کودکان و نوجوانان, حمایت از بازار بورس سهام, امور اروپا و توسعه, خدمات مالی, پارک و بزرگراه ها, منابع انسانی, فن آوری اطلاعات و ارتباطات, خدمات قانونی, آموزش مادام العمر و سرگرمی, بازار و توریست, تنظیم و بهسازی, خدمات مدارس, پروژه های خاص, برنامه ریزی استراتژیک و ایجاد روابط بیشتر با شهر های همسایه, امور حمل و نقل و ترافیک.
شورای شهر شامل ۷۵ عضو است که بوسیله آرا جمع آوری شده در حوزه های انتخاباتی – که مطابق با طرح تدوین شده توسط کمیسیون حکومت محلی برای شهر «ولز» در نظر گرفته شده و به تصویب هیأت قانون گذار ملی می رسد – انتخاب می شوند. انتخابات همگانی شورا هر ۴ سال یکبار انجام می شود و در چهارمین روز پس از انتخابات فعالیت خود را شروع کرده و چهارمین روز پس از انتخابات دوره بعد به فعالیت خود خاتمه می دهند. بعضی از عملکرد های شورایCardiff شامل موارد زیر می باشد:
تغییر ساختار مدیریت و انتخاب سمت مدیران اجرایی, تایید و انتخاب ساختار سیاسی , بودجه و ارائه درخواست های مبنی بر انتقال زمین و مسکن به هیئت قانون گذار ملی برای اتخاذ تصمیم نهایی, انتخاب یا عزل رییس شورا, تصمیم گیری در مورد عملکرد مدیریت جایی که مغایر با ساختار سیاسی باشد و یا با بودجه تطابق نداشته باشد, توافق و بهسازی مراجع و نمایندگان کمیتـه ها جهت تصمیم گیری برای ترکیب و انتصاب ایشان, انتخاب نمایندگانی خارج از پیکره شورا مگراین که انتصاب نماینده مذکور در دستور عملکرد اجرایی باشد که به شورا محول شده است, تغییر نام محله ها و اعطای عنوان افتخاری عضو انجمن شهرداری یا آزادی شهر به شهروندان , تایید و انتصاب مدیر اجرایی, تصویب دوباره, لغو و موافقت و مخالفت با آیین نامه ها که یک نسخه از تمامی مواد آیین نامه ها باید در شورا موجود باشد, همچنین قانونگذاری محلی نیز بر عهده شورا می باشد. (http://www.cardiff.gov.uk)

شورای شهر Penrith Penrith City Council
یکی از کشورهایی که از الگوی انگلیسی در اداره حکومت محلی خود استفاده می کنند، استرالیاست. Penrith شهری است در حاشیه غربی کلان شهر سیدنی استرالیا و در شرق مرکزNew South Wales. فاصله این شهر تا سیدنی ۵۴ کیلومتر است و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود ۳۰ متر می باشد. حکومت محلی Penrith 407 کیلومتر مربع از مناطق اطراف را تحت پوشش خود قرار می دهد. کوه های آبی در حاشیه غربی این شهر افراشته شده است. بیشتر شهر های این ناحیه درمنطقه کم باران جایی که حد متوسط بارندگی به ۷۸۹ میلیمتر در سال می رسد, قرار دارد. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۱ در حدود ۱۷۲۳۹۷ بوده است و جمعیت نواحی حکومت محلی آن۱۷۶۰۸۱ نفر بوده که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ با افزایش ۰٫۸ درصد سومین شهربزرگ ناحیه حکومتی محلی در غرب سیدنی استرالیا و ششمین شهر پر جمعیت ناحیه محلی در New South Wales باشد.
شهر Penrith به سه ناحیه شهری تقسیم می شود که هر ناحیه توسط ۳ نفر از اعضای برگزیده شده شورای شهر اداره می شوند. این اعضا هر ۴ سال یکبار با آراء همگانی انتخاب می شوند. مسئولیت ها و خدماتی را که اعضا ملزم به انجام آن هستند مدیریت و کنترل امور شورا در جهت تطابق با حکومت محلی, شرکت در تخصیص اعتبارت منابع شورا برای سود رسانی به مناطق شهری, انجام امور کلیدی قانونی در ایجاد و بازنگری سیاست های شورا و موضوعات و تنظیم عملکرد های شورا, بازنگری و انجام خدمات شورا و ارائه آن و مدیریت برنامه ها و سود سرمایه گذاری شورا است از جهت دیگری وظیفه اعضای شورا جلب رضایت شهروندان و مالیات دهندگان, تعیین رهبر و راهنمای کمیته ها, ایجاد امکانات ارتباطی بین شورا و جامعه است.
بخش های مختلف شورای شهرPenrith عبارتند از: مدیریت برنامه ریزی شهری, معاونت شورا, مدیریت استرتژیکی شهری, مدیریت عملکردهای شهری, مدیریت خدمات شهری, مدیر امور مالی می باشد.
خدماتی را که شورای شهر Penrith در اختیار شهروندان قرار می دهد، عبارتند از :
خدمات خارج از سرویس, خدمات حیوانات, نگهداری از حیوانات اهلی, نمایشگاههای هنری, ایمنی سازی استخر های شخصی, صدور موافقت نامه ساخت (نظارت بر ساختمان), ایمنی بنا, تقویم رخدادها و حوادث, امور گورستانها, خدمات مربوط به کودکان(مرکز نگهداری کودکان, نگهداری و حفاظت از کودکان در تعطیلات), امور کلوپها و خدمات اجتماعی, مدیریت خدمات اجتماعی, کشاورزی و امور مرتبط با اراضی, گسترش رسیدگی به درخواست ها و تقاضا نامه ها, ثبت تعداد سگ های سطح شهر, فرصت های شغلی, تعیین قیمت و نرخ گذاری, خمات جمع آوری زباله های سطح شهر, تالار سخنرانی و اجتماعات, قرار دادن گسترش خدمات شورا روی خط, سیستم تقاضا, آموزش رایگان ایمنی, آلایش اراضی, خدمات کتابخانه ها, آزادی دادن به رسانه ها, مراکز محلی و امکانات رفاهی محلی, پارکینگ در مرکز شهر, مرکز شنای Penrith , نمایشگاه های ناحیه ای, ایجاد امکانات اوقات فراغت, سالنها و مراکز عمومی, راهنمای مراکز تفریحی, بازیافت مواد و ضایعات, حمایت همه جانبه از شورای شهر, استخر های شنای عمومی, حفاظت از درختان سطح شهر, گذرگاه اختصاصی وسائط نقلیه, طرح و برنامه های نواحی غربی سیدنی استرالیا.
شهر Fujieda در ژاپن خواهر خوانده شهر Penrith سیدنی است که توافق نامه این خواهر خواندگی درسوم نوامبر سال ۱۳۸۴ امضاء شد و این دو شهر تعهد کردند در گستره فرهنگی, ورزشی, آموزشی و اقتصادی و تغیر برنامه ها با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند. شهر Fujieda در ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی توکیو در حوزه ای حدود ۱۴۱ کیلومتر مساحت واقع شده است. جمعیت این شهر بالغ بر ۱۱۵۰۰۰ نفر می باشد. (http://www.penrithcity.nsw.gov.au )

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0