تجهیز و توسعه آزادراه نیومکزیکو در امریکا با کمک سیستم

شروع پروژه نوسازی و تجهیز بزرگراه BIG-I در ایالت نیومکزیکو با کمک سیستم‌های هوشمند حمل و نقل از ژوئن سال ۲۰۰۰ تا بهار سال ۲۰۰۲ آغاز شد. این پروژه مشتمل بر احداث ۴۵ پل جدید و ۱۱۱ مایل آزاد راه در دوره ۲ ساله بود. برای جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی و دادن هشدار و اخبار از وضع آزادراه به وسایل نقلیه موتوری از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند مانند CCTV، VMS و … استفاده شده است.

ظرفیت اسمی این آزادراه ۴۰٫۰۰۰ وسیله نقلیه در روز بوده که به علت استفاده ۳۰۰،۰۰۰ وسیله نقلیه در روز از این بزرگراه نیاز به توسعه و بازسازی این بزرگراه به شدت احساس می شد. هزینه‌ صرف شده برای این پروژه در حدود ۲۹۳ میلیون دلار بوده است.

در طول دوره بازسازی، اطلاعات مختلف ترافیکی توسط شناسگرها و دوربین‌های CCTV جمع‌آوری شد. این دوربین‌ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و قدرت زوم ۱۶ برابر را دارا بودند. سیستم هوشمند به طور خودکار پیغام‌های ترافیکی را برای نمایش بر روی VMS انتخاب می کنند.

VMSهای استفاده شده از نوع قابل جابجایی بود و با قابلیت نمایش توامان متن و تصویر را داشت که در مناطق مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرند. این تابلوها قابلیت اتصال به مرکز کنترل بصورت wireless و یا اتصال به لب تاپ در محل را داشتند.

اطلاعات جمع‌آوری شده به مرکز کنترل برای اهداف متعدد از جمله ارسال پیغام‌ بر روی تابلوهای VMS و یا اعزام نیروهای امداد و نیروی پلیس فرستاده می شدند. قابل ذکر است که حضور نیروهای امداد و رسیدگی به تصادفات رخ داده در طی دوره پروژه با بکارگیری سیستم‌های هوشمند به کمتر از ۸ دقیقه کاهش یافت.

تهیه و ترجمه: ایمان قفقازی

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0