پارکینگ در جنگل خورشیدی

در جنگل خورشیدی یا Solar Forest خودروی خود را در محلی پارک کرده و در طی زمانیکه به دنبال کار خود رفته اید ، خودروی شما خنک شده و انرژی الکتریکی ان نیز شارژ می شود….

اتوموبیل های با انرژی الکرتیکی راه حل بسیار مناسبی جهت جلوگیری از آلودگی هوا بوده و تنها نقص آن نیاز به زمان طولانی شارژ است .

برای برطرف کردن این مشکل دو راه وجود دارد.

۱- سرعت بخشیدن به پروسه شارژ خودرو

۲- امکان شارژ خودرو در زمان توقف و هنگامی که بدون استفاده مانده است.

در جنگلهای خورشیدی ، این مشکل به روش دوم تا حد زیادی مرتفع می شود.

گاهی اوقات خودرو ساعتهای طولانی در پارکینگ متوقف می ماند و از این زمان می توان استفاده بهینه نمود .

درختان در جنگل خورشیدی از برگهای فتوولتائیک ( قدرت زای نوری) ساخته شده اند که انرژی خورشیدی را جذب کرده و خودرو را شارژ می نمایند و هر خودرو براحتی می تواند به این برق متصل شود.

جهت افزایش راندمان ،  پنلهای خورشیدی می توانند موقعیت خود را با توجه به جهت تابش خورشید تغییر داده و سایه خود را در ساعات مختلف روز کاملا روی خودرو متمرکز کرده و تنظیم نمایند.

البته اجرای این پروژه با مشکلات و مخالفتهای زیادی روبروست زیرا هزینه ساخت آن بالا بوده و ورود خودرو داخل این جنگل نیز مشکل است و از طرفی نور خورشید برای شارژ همه پنلها و برگها همیشه کافی نیست ولی با اینهمه مدیران این پروژه بدنیال راه حل مناسبی برای هر یک از مشکلات فوق هستند.

خانم مهندس سیما زینی

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0