پارکینگ هوشمند در چین

این سیستم با بکارگیری تکنولوژی جدید در عرصه های مختلف سرویس نسبتا جدیدی را در زمینه حمل و نقل هوشمند معرفی میکند. در این سیستم یک روبات هوشمند که مجهز به ریل های جابجا کننده و آسانسور میباشد، وظیفه جابجایی خودرو داخل پارکینگ را بر عهده داشته و راننده اتومبیل خود را جلو در پارکینگ(روی ریل متحرک) پارک کرده و تحویل میدهد و جلوی در خروجی پارکینگ نیز بهمین صورت پس از انتقال خودرو به محل خروجی تحویل میگیرد.

سازه اصلی پارکینگ عموما فلزی است اما امکان ساخت پارکینگ های مشابه بتنی نیز وجود دارد. این پارکینگ میتواند تماما بالای سطح زمین یا بصورت نیمی زیر زمین و نیمی بالاتر از سطح ساخته شود.

این پارکینگ قابلیت بکارگیری سیستمهای پرداخت الکترونیکی را نیز داراست و پرداخت بصورت کارت هوشمند میباشد که قابلیت اشتراک(مخصوصا در مناطق شلوغ و تجاری شهری) نیز دارد و برای مشترکین کارت هوشمند(بعضا با تخفیف) صادر میشود. برای کسانی که کارت هوشمند(عمومی شهری) ندارند نیز کارت استفاده یک بار مصرف نیز موجود است.

در حال حاضر در میدان زونگجین شانگهای پارکینگی با قابلیت فوق به بهره برداری رسیده است که ارتفاع ۲۵ متر، ظرفیت ۲۶۴ خودرو و ظرفیت باری برای جابجایی خودرو برابر با ۲۰۰۰ کیلوگرم دارد.

همچنین پارکینگ اختصاصی بانک شنزن نیز توسط شرکت Yee Fung اجرا شده است که ارتفاعی ۱۸ متری داشته و ۷۷ خودرو با حداکثر وزن برای جابجایی ۲۳۰۰ کیلوگرم دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0