فرودگاه بین‌المللی جی اف کندی آمریکا

فرودگاه جان اف کندی در جنوب‌شرقی نیویورک در خلیج جامائیکا قرار دارد.

ساخت این فرودگاه درآوریل سال  ۱۹۴۲آغاز شد. فقط ۴ کیلوکتر مربع از زمین گلف آیدل‌وایلد برای استفاده اختصاص یافت.

طبق اطلاعات ارائه‌شده در سایت  فرودگاه و نیز سایت ادراه‌کنندگان فرودگاه جی اف کندی ، ابتدا قرار بود یک فرودگاه حدودا ۴۰۵ هکتاری ساخته‌شود اما بعد فرودگاه آیدل‌وایلد ۵ برابر چیزی شد که ابتدا قرار بود باشد.

در جولای ۱۹۸۴ پروازهای تجاری آغاز شد و در دسامبر  ۱۹۶۳، به‌یاد پنجاه و سومین رئیس‌جمهور آمریکا، نام فرودگاه به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی تغییر کرد.

جی اف کندی حدود ۱۹۹۵٫۱۰۰ هکتار وسعت دارد.برای ساخت بخش اولیه و همان ساختمان ابتدایی حدود ۱۵۰ میلیون دلار هزینه شد.

در این فرودگاه ۳۵ هزار نفر مشغول به‌کارند و سهم این فرودگاه در فعالیت‌های اقتصادی منطقه نیویورک/نیوجرسی مبلغی معادل ۳۰ میلیارد دلار است.

در حال حاضر بیش از ۸۰ خط هوایی در این فرودگاه پرواز دارند.

هفت ترمینال در این فرودگاه‌ هم‌اکنون فعال اند.ترمینال‌ها بیش از ۱۲۵ خروجی و رودی در هواپیما دارند.در ترمینال مرکزی یک محل تهویه هوا و سیستم حرارت مرکزی وجود دارد. ترمینال شماره ۶  خارج از چرخه فعالیت است. و ترمینال هشتم در کنار  بقیه ترمینال ها فعال است.

ترمینال ۴، جدید است و در محل قبلی  ساختمان پروازهای ورودی بین‌المللی که در سال ۱۹۵۷ باز شد، قرار دارد. ترمینال جدید در سال ۲۰۰۱ وارد چرخه کار شد.هزینه ساخت این ترمینال ۱٫۴ بیلیارد دلار بوده است.ترمینال ۴ مدلی است از ترمینال‌های هوایی در قرن ۲۱٫این ترمینال با تقریبا ۵۰ خط هوایی برای انجام پرواز در آمریکا و دیگر نقاط جهان قرار داد دارد  و یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های فرودگاه جی اف کندی و نیز یکی از بزرگترین ترمینال‌های هوایی در آمریکای شمالی است.

زیر ساخت این ترمینال طوری بوده که بتواند به ۱۰ تا ۱۲ میلیون مسافر در سال سرویس بدهد.

ترمینال ۵ به صورت نمادی از پرواز در سال ۱۹۶۲ طراحی شده است.

بسیاری از معروف‌ترین رستوران، فروشگاه و دیگر سرویس‌های دنیا(تبدیل ارز، هتل و …) در جی اف کندی حضور دارند.

خط سریع‌السیر ترن‌هوایی فرودگاه را به نیویورک و دیگر مناطق وصل می‌کند.قطار فرودگاه به خط راه‌آهن لانگ ایلند و مترو خطوط اتوبوس‌رانی نیویورک نیز وصل می‌شود.در سال ۲۰۰۹ ترن هوایی جی اف کندی حدود ۴٫۵ میلیون مسافر را جه‌به‌جا کرد.

مسافران برای پارک وسیله نقلیه‌شان می‌توانند از بیش از ۱۸ هزار فضای پارک که در این فرودگاه قرار دارد استفاده کنند.

برج کنترل فرودگاه  ۹۷٫۸۴۰ متر است و در سال ۱۹۹۴ موردبهره‌برداری قرار گرفت.

جی اف کندی یکی از مرکزهای مهم انتقال هوایی  بار و کالا در جهان است.محوطه انبار و اداره‌های مربوط به این کار حدود ۳۹ هزار و ۹۵۰ متر مربع است. طول باند‌های فرود هواپیما در کل حدود ۱۴٫۴۸۴ کیلومتر است.

هر سال در این فرودگاه برنامه‌های آموزشی  مختلفی برای افراد جامعه و به‌خصوص دانش‌آموزان برگزار می‌شود. بسیاری از کارکنان فرودگاه به طور منظم در جلسه‌هایی با حضور افراد جامعه و سازمان‌های مختلف شرکت  می‌کنند و یکی از برنامه‌های اوقات فراغتشان عضویت در این سازمان‌هاست.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0