تخریب ۲۰۰ باغ ویلای غیرمجاز

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر اجرای رای صادر شده در خصوص تخریب باغ ویلاهای غیرقانونی استان، اظهار کرد: ۲۰۰ رای صادر شده برای تخریب باغ ویلاهای غیرمجاز در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در همایش بزرگ دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان بجنورد که با همت جهاد کشاورزی خراسان شمالی به منظور جلوگیری از طرح کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی برگزار شد، بر اجرای تعداد ۲۰۰ رای صادر شده در خصوص تخریب باغ ویلاهای استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر به تغییر کابری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توجه نشود به زودی شاهد فاجعه ای در این بخش خواهیم بود، گفت: با بی توجهی به این موضوع، اراضی باغی توسط افرادی تبدیل به باغ ویلاهایی می شوند که این باغ ویلاها خود می تواند مرکز فساد ایجاد کند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: بسیاری از اراضی و باغ ها توسط سرمایه داران بزرگ خریداری می شود که تبدیل به باغ ویلاها یا به عبارتی مرکز فساد شود. وی با بیان اینکه اگر برای جلوگیری از این مشکل طبق قانون عمل نشود در این میان به کشاورزان ضرر می رسد، اظهار کرد: باید با افرادی که در این مورد قانون ستیز و قانون گریز هستند به طور جدی برخورد کرد.

حجت الاسلام قدرتی بی توجهی به این مسئله را نشانه بی توجهی مسئولان، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دانست. وی با بیان این مطلب که اگر به موضوع باغ ویلاها به طور قاطع برخورد نشود مشکلات حادتری در جامعه و استان به وجود خواهد آمد، بیان کرد: دستگاه قضایی استان به تنهایی نمی تواند با این معضل بزرگ مبارزه کند بلکه توجه دوچندان سازمان جهاد کشاورزی استان را می طلبد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ رای برای تخریب باغ ویلاهای استان صادر شده که متاسفانه اجرایی نشده است، اظهار کرد: متاسفانه دو نفر از افرادی که اقدام به ساخت باغ ویلاهای بدون مجوز کرده اند از کارکنان دستگاه قضایی هستند. وی اضافه کرد: حدود ۸۰ نفر از افرادی که اقدام به ساخت باغ ویلاهای فاقد مجوز در استان کرده اند از کارکنان دستگاه های اجرایی استان هستند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: همچنین در میان صاحبان باغ ویلاهای غیرمجاز شش نفر از پزشکان استان و شماری دیگر نیز از کارکنان شهرداری، نیروی انتظامی و … هستند. وی با تاکید بر اینکه فرقی ندارد این افراد از چه رده هایی هستند، تصریح کرد: با این افراد بر اساس قانون به طور جدی برخورد می شود و نخست برخورد قانونی با کارکنان دستگاه قضایی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: دادستان شهرستان های استان ظرف مدت یک هفته آینده باید به این موارد رسیدگی و با تمام مسئولینی که برای این افراد مجوزهایی غیرقانونی اعم از آب، برق، گاز، تلفن و… صادر کرده اند، برخورد کرده و آنان را ملزم به قطع این تاسیسات کنند در غیر این صورت برای مسئولین پرونده تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: افرادی که بدون مجوز اقدام به ساخت باغ ویلا کرده اند نیز طی مهلت مقرر یک تا دو ماه با هماهنگی دادستان ها و جهاد کشاورزی استان فرصت دارند جهت دریافت مجوز اقدام کنند در غیر این صورت بر اساس ماده هشت قانون با این افراد برخورد قانونی و ویلاهای آنان نیز تخریب می شود.

وی تصریح کرد: صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت تاسیسات زیر بنایی در اراضی باغی و زراعی توسط ماده یک قانون جهاد کشاورزی و پس از تایید کمیسیون تبصره ماده یک امکان پذیر است در غیر این صورت افراد حق تغییر کاربری در اراضی را ندارند و اگر موفق به اخذ مجوز نشوند؛ باغ ویلا تخریب می شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: دهیاران مکلف هستند کوچکترین تخلف در این زمینه را به دادستان ها گزارش دهند چرا که تغییر کاربری اراضی و احداث باغ ویلاهای غیرقانونی جرم عمومی محسوب می شود.

به گفته وی اگر بناست قانون اجرا شود نباید در اجرای آن هیچ گونه کوتاهی صورت گیرد چرا که در برابر قانون مسؤولان با مردم عادی هیچ تفاوتی ندارند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0